نیوز سیتی!
12 اردیبهشت 1402 - 08:18

احداث مجموعه ورزشی کارگری در رودان در حال پیگیری است

فرماندار رودان گفت: باید شورای ورزش کارگری شهرستان تشکیل شود تا بتوان در این زمینه کارهای خوبی را به سرانجام رساند و در این راستای ایجاد یک مجموعه ورزشی اختصاصی کارگری در رودان در حال پیگیری است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رودان عبدالرضا سالاری فرماندار رودان امروز در نشست با جمعی از کارکنان اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی، کارفرمایان و کارگران شهرستان رودان به مناسبت هفته کار و کارگر با اشاره کارهای مهم دولت سیزدهم در راستای اعتلای جایگاه کارگران به عنوان گردانندگان اصلی چرخ تولید کشور گفت: دولت مهمترین اصل یعنی معیشت جامعه کارگری را مد نظر قرار داده است و این دولت  با افزایش چشم گیر دستمزد کارگران رسیدگی به امور این قشر زحمتکش را در راس امور قرار داده است.

وی افزود: حمایت از جامعه کارگری و تولیدی وظیفه همگانی است و باید همه خود را یک کارگر بدانیم که در تولید نقش داریم.

سالاری خاطر نشان ساخت: بیش از یک دهه است که شعارهای رهبری اقتصادی است و باید دغدغه این امر را در حوزه تولید در اولویت داشته باشیم.

وی با اشاره به برخی مشکلات کارگری در شهرستان گفت: باید به سمتی رفت که بصورت خودجوش برای رفع مشکلات کارگری حرکت و آنرا به حداقل ممکن رساند.

فرماندار رودان در ادامه به برخی مطالبات کارگران در برخی از بخش های شهرستان تصریح کرد: رسیدگی به امور کارگران در بخش تامین اجتماعی و درمان  پیگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: ایجاد تحول در هر مجموعه‌ای در گرو نیروی انسانی قوی و متخصص است و باید در مجموعه های صنعتی و تولیدی هم با همدلی و همراهی برای تولید گام های مهمی برداشته شود.

وی بر لزوم بررسی مشکلات کارگری به صورت فصلی تاکید کرد و گفت: باید امور کارگران به ریز مورد رصد  و پیگیری قرار گیرد.

سالاری با بیان اینکه همه ما کارگر هستیم، گفت: تحقق شعار سال راه نجات کشور است، راهی که ۱۰ سال است بر مبنای اقتصاد چیده می شود و با برنامه مدون بویژه تشکیل تعاونی های کارگری و استفاده از ظرفیت کارگری، جامعه آنها نیز سامان یافته و در واقع اقتصاد پویا تر شود.

وی تصریح کرد: شورای ورزش کارگری شهرستان تشکیل شود تا بتوانیم در این خصوص کارهای خوبی را به سرانجام رساند و در این راستای ایجاد یک مجموعه ورزشی اختصاصی کارگری  در حال پیگیری است.

سالاری، امنیت شغلی و رفاه را مطالبه اصلی کارگران دانست و گفت:  کارفرمایان تلاش کنند این امنیت را برای کارگران فراهم کنند.

فرماندار رودان تاکید کرد: قطعا با تحقق شعار سال و فرامین رهبر فرزانه انقلاب با مهارتورم و رشد تولید آینده خوبی هم  برای جامعه کارگری  ایران اسلامی رقم خواهد خورد.

در پایان این نشست از جمعی از کارگران شهرستان با حضور فرماندار رودان و رییس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی رودان تجلیل شد.

 

پایان پیام/۸۸۰۵۹

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1182182

مهمترین اخبار ایران و جهان: