معاون گردشگری کشور گفت: ایستگاههای مترو فرصت مناسبی برای تبلیغ و معرفی ظرفیتهای گردشگری کشور است.
جلسه مشترکی در آستانه هفته گردشگری میان شرکت بهرهبرداری مترو تهران و حومه با وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی برگزار شد.
در این جلسه معاون توسعه گردشگری داخلی، مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی، عباس شخصی میبدی دستیار شهردار در پیگیری ویژه امور اجرایی و حامد عباسی نامی مدیرعامل شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه و مجید رستمی قائممقام عملیات این شرکت برگزار شد.
علیاصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی در این جلسه گفت: زمان انتظار مسافران در ایستگاههای مترو فرصت مناسبی برای تبلیغ و معرفی ظرفیتهای فرهنگی و گردشگری کشور است، امیدواریم باتوجهبه شکلگیری زمینههای لازم، همکاری خوبی در این بخش اتفاق بیفتد.
علیاصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستیاو با اشاره به اینکه گردشگری فردی در حال حاضر رواج پیدا کرده است، ادامه داد: این گردشگران برای تردد بیشتر از مترو استفاده میکنند. با توسعه اپلیکیشنهای مرتبط با سفر میتوانیم اطلاعات مربوط به ظرفیت سیستم حمل و نقل را با سرعت در اختیار آنها قرار دهیم.
شالبافیان با بیان اینکه متروی تهران روزانه با حجم زیادی از شهروندان روبرو است، بیان کرد: از ظرفیت ایستگاههای مترو میتوانیم بهعنوان محلی برای تولید صنایعدستی و عرضه آنها برای مردم استفاده کنیم. چرا که این کارها باعث افزایش روحیه و نشاط مردم میشود.
معاون گردشگری کشور تصریح کرد: در هفته گردشگری کلیپهای زیبایی برای معرفی ظرفیتهای گردشگری در ایران تهیه کردیم که میتواند جذابیتهای سرمایهگذاری در این حوزه را نشان دهند.
او از تولید محتوای گردشگری شهری و توسعه ریلی خبر داد و گفت: در صورت شناسایی و معرفی فضا، امکان ارائه محتوا در نمایشگرهای ایستگاهها و قطارها را داریم. همچنین آمادگی لازم برای اجرای برنامههای فرهنگی در ایستگاهها وجود دارد.
اعلام آمادگی متروی تهران برای معرفی نمادها و آیینهای استانهای مختلف در ایستگاههای مترو
اعلام آمادگی متروی تهران برای معرفی نمادها و آیینهای استانهای مختلف در ایستگاههای مترودر این جلسه حامد عباسی نامی مدیرعامل شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه ضمن اعلام آمادگی برای همکاری مشترک در زمینه گردشگری و میراثفرهنگی گفت: ما به دنبال ایجاد گذرگاههای مهارتی در ایستگاههای مترو هستیم.
در این جلسه حامد عباسی نامی مدیرعامل شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومهاو افزود: شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه میتواند در هفته گردشگری فضاهای مناسبی را در ایستگاهها در اختیار معاونت گردشگری قرار دهد تا ظرفیتهای گردشگری و سرمایهگذاری در آن هرچه بهتر به شهروندان و مسافران معرفی شود.
نامی با اشاره به اینکه در حال حاضر روزانه یکونیم میلیون مسافر از متروی تهران استفاده میکنند، گفت: باتوجهبه بازگشایی مدارس آمار مسافران افزایش پیدا میکند و ظرفیت مناسبی برای اجرای گذرگاههای مهارتی و معرفی صنایعدستی استانها در ۱۴۴ ایستگاه وجود دارد، اما باتوجهبه زمان محدودی که تا بازگشایی مدارس داریم امکان تجهیز و ایجاد گذرگاه مهارتی در تمامی ایستگاهها وجود ندارد. در این مدت کوتاه میتوانیم در ایستگاههای منتخب کار را آغاز کنیم.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه تصریح کرد: باتوجهبه تردد بالا در ایستگاهها باید جانمایی فضاها کارشناسی شده باشد تا در عبور و مرور مسافران شاهد ازدحام و اختلال نباشیم.
او همچنین ضمن اشاره به رویداد جام جهانی گفت: ایستگاه ورزشگاه آزادی میتواند موقعیت خوبی برای گردشگری ورزشی باشد.مدیرعامل شرکت بهرهبرداری مترو تهران و حومه در پایان خاطرنشان کرد: متروی تهران آماده پذیرایی از تکتک استانها برای معرفی نمادها و آیینهای مختلف در قالب برگزاری نمایشگاههای دائمی یا مناسبتی است.
بر اساس توافقهای انجام شده همکاریهای وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی و شرکت بهرهبرداری مترو تهران و حومه در هفته گردشگری (۶ تا ۱۲ مهرماه) باهدف گرامیداشت روز جهانی گردشگری با محوریت توسعه گردشگری شهری آغاز خواهد شد.
باشگاه خبرنگاران جوانفرهنگی هنریمیراث و گردشگری
شناسه خبر: 745638