نیوز سیتی!
07 مرداد 1402 - 08:27

اختصاص ۱۲ کیلومتر لوله آب برای روستاهای شهرستان ابهر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: ۱۲ کیلومتر لوله آب برای ۱۲ روستای شهرستان ابهر تخصیص و عملیات لولهگذاری در این روستاها بزودی آغاز می‌شود.

علیرضا جزء قاسمی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، از اختصاص ۱۲ کیلومتر لوله آب برای روستاهای شهرستان ابهر خبر داد و اظهار کرد: برای این طرح اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال تخصیص یافته که با اجرای آن شاهد ارتقاء خدمات آبرسانی در این روستاها خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان افزود: این ۱۲ روستا شامل روستاهای «حصار عبدالکریم»، «اسدآباد»، «کله خانه»، «حسین آباد»، «قارقالو»، «بهاور»، «گل تپه»، «امیرآباد»، «داوودگر»، «علی آباد»، «کماجین» و «چالچوق» است.

وی به اختصاص ۵ باب مخزن پیش ساخته برای روستاهای  فاقد دهیاری شهرستان ابهر شامل «امیرآباد»، «داوودگر»، «علی آباد»، «کماجین»، و «چالچوق» اشاره کرد و گفت: برای این مخازن در مجموع اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد ریال از محل منابع روستاهای فاقد دهیاری اختصاص یافته است.

جزءقاسمی گفت: در روستای «گلی» از توابع شهرستان ابهر نیز  یک هزار و ۲۰۰ متر خط انتقال از چشمه به مخزن ذخیره آب این روستا احداث شده و یک هزار و ۸۰۰ متر شبکه توزیع آب  نیز اجرایی می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با بیان اینکه طرح آبرسانی به روستای «گلی» با مشارکت خیّرین آبرسان و دهیاری این روستا اجرا شده است، گفت: برای اجرای این طرح، اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد ریال هزینه شده است.

شایان توجه است از مجموع ۹۰۷ روستای استان زنجان، ۶۳۱ روستا تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب قرار دارند که بیش از ۹۲ درصد جمعیت روستایی استان را شامل می شود، با این حال شرکت آب و فاضلاب استان زنجان بابت تامین آب سالم و بهداشتی در روستاهای غیر زیر پوشش نیز با مراکز بهداشت و شوراهای اسلامی این روستاها همکاری دارند.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1414638

مهمترین اخبار ایران و جهان: