نیوز سیتی!
06 مرداد 1402 - 15:25

عاشورا درس عفت و حجاب را به خانواده ها آموزش می‌دهد

زنجان-امام جمعه سلطانیه گفت: عاشورا درس عفت و حجاب را به خانواده هاآموزش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید عمران حسینی‌نسب در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سلطانیه ضمن تسلیت به مناسبت عاشورای حسینی، گفت: تقارن پنجم مردادماه سالروز اقامه اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با روز جمعه و روز عاشورا است و روز جمعه و روز عاشورا، روز ظهور مهدی موعود، امام زمان (عج) است.

وی با بیان اینکه روز عاشورا، روز مصیبت و عزای همه عوالم بوده و شهادت امام حسین (ع) مصیبت بزرگی است اما صرف گریه کافی نیست، افزود: تحول، تحرک و آشنایی با معارف عاشورا لازمه مجالس عزاداری است.

خطیب نماز جمعه سلطانیه با اشاره به معارف محرم و عاشورا، نماز اول وقت و اهمیت به نماز را از معارف محرم و عاشورا دانست و تصریح کرد: امام حسین علیه‌السلام نماز را در روز عاشورا و در وسط جنگ اقامه کردند تا ما توجه کنیم نماز اوجب واجبات است.

وی از غیرت به عنوان یکی دیگر از معارف عاشورا یاد کرد و با بیان اینکه غیرت از صفات خداوند بود و خدا غیور است، امام حسین (ع) نیز نسبت به پاسداری از دین و ارزش‌ها و نیز نسبت به ناموس خود غیرت داشتند، ادامه داد: هر کس مدافع ارزش‌ها باشد و با گناه، فساد و انحرافات مقابله کند و نسبت به خانواده و ناموس خود و پوشش و حجاب او بی‌تفاوت نباشد، شیعه واقعی امام حسین علیه‌السلام است‌.

حجت‌الاسلام حسینی‌نسب با بیان اینکه عاشورا درس عفت و حجاب را به خانواده آموزش می‌دهد؛ چراکه بانوان کاروان کربلا در هر شرایطی حافظ حجاب بودند و حتی از کوفیان خرما را رد کردند ولی حجاب را قبول کردند و در مجلس یزید دست روی صورت گذاشتند تا نامحرمان آنان را نبینند، خاطرنشان کرد: بی‌حجاب آزاد نیست و عزادار امام حسین علیه‌السلام باید حافظ ناموس خود باشد.

وی ولایت‌مداری و تسلیم در برابر امام و رهبر جامعه را از معارف عاشورا دانست و با بیان اینکه حضرت ابالفضل علیه‌السلام تابع امام حسین علیه‌السلام بود، یادآور شد: دفاع جانی، دفاع زبانی و دفاع قلبی از رهبر جامعه اسلامی از معارف عاشورا است.

امام جمعه سلطانیه، دشمن‌شناسی و بصیرت و ایستادگی در برابر دشمن را از آموزه‌های عاشورا عنوان کرد و افزود: دین عین سیاست و تسلیم نشدن در برابر دشمن عین دین است و ثواب مرگ بر آمریکا بعد از هر نماز کمتر از صلوات نیست.

وی با بیان اینکه برای پاسداری از دین باید هزینه داد و آسیب دین‌داران زمان امام حسین (ع) غلبه مادیات بر معنویات بود و لذا در تحلیل‌ها و ارزیابی‌ها نباید فقط به ابعاد مادی توجه کرد و در حال حاضر نیز اگر در ارزیابی موفقیت‌ها و عملکردها فقط به جنبه مادی توجه شود، ارزیابی کاملی نخواهد بود، گفت: انقلاب اسلامی هم فقط با اهداف مادی نبود، بلکه دین‌داری، مبارزه با فساد، انحراف و استقلال و در یک کلام گسترش معنویات از اهداف انقلاب اسلامی است و شهدا برای دفاع از عزت ما، برای ناموس ما و کشور ما رفتند و همه باید پاسدار آن‌ها باشند.

امام جمعه سلطانیه با اشاره به رزمایش دو هفته قبل آمریکا و رژیم صهیونیستی و تمرین حمله به ایران و با بیان اینکه ۱۰ هزار نظامی ذخیره از ۴۰ یگان این رژیم به مخالفان پیوسته‌اند و این نشانه نابودی ارتش صهیونیستی است، خاطرنشان کرد: تمرین حمله به ایران از سوی ارتش در حال فروپاشی نمایش رسوایی است و رزمایش ولایت ارتش قهرمان ایران پاسخ مناسبی به چنین ادعا و تمرینی توسط دشمن اصلی ایران در منطقه است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1412582

مهمترین اخبار ایران و جهان: