نیوز سیتی!
04 مرداد 1402 - 20:40

نماز جمعه پایگاه رسول خدا و ائمه اطهار است

بوشهر- امام جمعه عسلویه گفت: نماز جمعه پایگاه رسول خدا، ائمه اطهار، امام زمان و ولی فقیه است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدعلی هاشمی نژاد عصر چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان عسلویه اظهار داشت نماز جمعه پایگاه رسول خدا (ص)، ائمه اطهار، امام زمان (عج) و ولی فقیه است.

وی با تبریک پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور پس از انقلاب اسلامی به امامت آیت الله طالقانی بیان کرد: نماز جمعه تا روز قیامت یک فریضه است و خداوند روز جمعه را بر تمام روزها برتری داده است.

امام جمعه عسلویه تاکید کرد: بعد سیاسی نماز جمعه از بعد عبادی آن مهم‌تر است و انتظار می‌رود مسئولان ادارات اهتمام بیشتری برای حضور در نماز جمعه داشته باشند.

وی تصریح کرد: روایت داریم سبقت گرفتن به سوی بهشت به اندازه سبقت گرفتن شما در نماز جمعه است؛ کسانی که ایمان قوی دارند به سوی جمعه می‌روند گناهانشان بخشیده می‌شود. اجتماع نمازجمعه با امام واجب است.

هاشمی‌نژاد ایام سوگواری ماه محرم و فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی را تسلیت گفت و افزود: امام حسین فرمودند مرگ را سعادت می‌دانم و زندگی با ظالمان را ننگ می‌دانم. مردم بندگان دنیا هستند و دین هم لقلقه زبانشان است و موقع امتحان دینداران کم می‌شوند.

امام جمعه عسلویه از حضور مردم مؤمن و عزادار و زحمات دست اندرکاران حسینیه‌ها، هیئت‌های عزاداری و موکب‌ها در سراسر شهرستان که در برپایی مراسم عزاداری دهه محرم تلاش می‌کنند قدردانی کرد و افزود: روز جمعه نماز جمعه عاشورایی و تجمع هیئت‌ها و دسته‌جات عزاداری در مصلای نماز جمعه شهرستان داریم که از همه عزاداران آقا اباعبدالله الحسین (ع) درسراسر شهرستان دعوت می‌کنم که در این مراسم حضور باشکوه داشته باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1406582

مهمترین اخبار ایران و جهان: