نیوز سیتی!
17 مرداد 1402 - 14:38

بهره برداری از فاز اول پروژه ۳۰۰ مگاواتی برق خورشیدی وزارت دفاع

فاز اول پروژه ۳۰۰ مگاواتی تامین برق خورشیدی وزارت دفاع در راستای استفاده از انرژی برق پاک و صیانت از محیط زیست به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، فاز اول پروژه ۳۰۰ مگاواتی تامین برق خورشیدی وزارت دفاع در راستای استفاده از انرژی برق پاک و صیانت از محیط زیست با حضور سردار سرتیپ پاسدار فرحی جانشین وزیر دفاع و مهندس نامجوی معاون مهندسی و پدافند غیرعامل وزارت دفاع افتتاح شد.

سردار مهدی فرحی جانشین وزیر دفاع با اشاره به مسئولیت‌های اجتماعی وزارت دفاع در راستای حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی هوا گفت: این وزارت خانه در جهت انجام این مسئولیت‌ها و وظایف اجتماعی، برای ایجاد نیروگاه‌های تجدید پذیر شامل نیروگاه‌های خورشیدی و بادی برنامه ریزی کرده است.

وی ادامه داد: در حوزه‌ی نیروگاه‌های خورشیدی یک برنامه ۴ ساله برای تامین ۳۰۰ مگاوات برق تنظیم شده است که بخش اول آن امروز به بهره برداری رسید.

جانشین وزیر دفاع افزود: صنایع دفاعی در حوزه توسعه فناوری‌های نوین و ورود به عرصه‌های نواوری گام‌های بلندی برداشته است که با توجه به کاربردهای متفاوتی این فناوری‌ها می‌توان با سرریز فناوری از این نوآوری‌ها در راستای تامین انرژی پاک نیز استفاده کرد.

گفتنی است فاز اول این پروژه در مساحت ۷۰۰ متر مربع با ظرفیت ۱۴۰ کیلو وات و با سرمایه گذاری ۴۰ میلیاردی به بهره برداری رسید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1432182

مهمترین اخبار ایران و جهان: