نیوز سیتی!
17 مرداد 1402 - 10:22

وزارت خارجه سالگرد شهادت دیپلمات‌های ایران درافغانستان گرامی داشت

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به مناسبت سالروز حادثه تروریستی شهادت دیپلمات‌ها و خبرنگار ایرانی در مزار شریف افغانستان در بیانیه ای این واقعه تلخ را گرامی داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به مناسبت هفدهم مردادماه سالروز حادثه تروریستی شهادت دیپلمات‌ها و خبرنگار ایرانی در مزار شریف افغانستان بیانیه صادر کرد.

بر اساس این گزارش در این بیانیه آمده است:

۲۵ سال پیش در بحبوحه نبردهای داخلی افغانستان، در پی ورود نیروهای طالبان به شهر مزار شریف، بر خلاف تعهدات اخلاقی، انسانی و بین‌المللی، سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران مورد حمله واقع شده و دیپلمات‌ها و خبرنگار جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسیدند.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم نمودن این واقعه تلخ و فراموش نشدنی، یاد و خاطره شهدای عزیز حادثه تروریستی مذکور را گرامی داشته و بر ضرورت روشن شدن ابعاد حادثه به عنوان مطالبه‌ای قطعی تاکید می‌نماید.

محکومیت گسترده این جنایت از سوی جامعه بین‌المللی و نیز همدلی و همدردی خاطره‌انگیز مردم نجیب افغانستان، جلوه‌های درخشانی از یگانگی مردمان دو کشور را رقم زد و موجب شد جمهوری اسلامی ایران خویشتن‌دارانه و بزرگ‌منشانه، بر اساس مصالح عالیه دو ملت، در کنار خواهران و برادران افغانستانی خود بایستد و از خواست و اراده آنان حمایت نماید.

اینک نیز با گذشت سال‌ها جنگ و بی ثباتی در افغانستان، جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که تشکیل دولتی متشکل از همه اقشار، گروه‌ها و اقوام افغانستانی می‌تواند راه‌گشای مسیر افغانستان رنجدیده به سمت توسعه، پیشرفت و آبادانی و تقویت توان مردم در برابر رنج‌ها و مشکلات باشد.
در پایان، همزمانی سالگرد حادثه تروریستی مزارشریف در سال‌جاری با ماه خون و قیام محرم را مغتنم شمرده، رحمت و رضوان الهی را برای همه شهدا به ویژه شهدای مظلوم حادثه تروریستی مزارشریف مسئلت می‌نماید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1431638

مهمترین اخبار ایران و جهان: