نیوز سیتی!
28 تیر 1402 - 14:07

رفع مشکلات زیست‌محیطی شهرستان بوشهر با جدیت دنبال شود

بوشهر- فرماندار بوشهر گفت: رفع مشکلات زیست‌محیطی شهرستان بوشهر با جدیت دنبال شود.

به گزارش خبرنگار مهر، صالح رحیمی پیش از ظهر چهارشنبه در بازدید از تالاب و منطقه حله و پاسگاه محیط بانی این منطقه اظهار داشت: بوشهر دارای ظرفیت‌های بزرگی در عرصه منابع طبیعی و محیط زیست است.

وی با اشاره به خدمات و نظارت‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر تصریح کرد: به منظور رفع معضلات محیط زیستی شهرستان بوشهر باید از همه ظرفیت‌ها استفاده شود.

فرماندار بوشهر در خصوص اختصاص زمینی مناسب و استاندارد برای استقرار مرکز تحقیقات زیست محیطی و اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوشهر نیز تاکید کرد.

وی گفت: با توجه به همجواری دهستان‌های حله و انگالی با تالاب حله و وجود دام‌های سنگین و سبک در این منطقه لایروبی این رودخانه برای روستاییان این منطقه الزامی است.

رحیمی اظهار کرد: رسوب‌گیری رودخانه حله موجب بسته شدن مسیرهای خروجی این رودخانه به سمت تالاب شده و همین امر مشکلات زیادی را برای کشاورزان و دامداران به دنبال داشته است.

وی افزود: پیش از این نیز امسال با دستور مدیریت ارشد استان بوشهر و همکاری شرکت آب منطقه‌ای، جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط طرح ساماندهی بند بصری و لایروبی ۲ شاخه شمالی و جنوبی رودخانه حله با هدف روان‌تر شدن مسیرهای ورودی آب آغاز شد.

رحیمی گفت: لایروبی شاخه‌های شمالی و جنوبی رودخانه حله به سود زمین‌های کشاورزی و موجب رشد علوفه رایگان در زمین‌های ملی، محیط زیست و مستثنیات شده و مردم از این بهره‌مند می‌شوند.

فرماندار بوشهر یادآور شد: لایروبی رودخانه حله افزون بر احیای تالاب موجب تأمین امنیت جانی روستانشینان در زمان سیلاب می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت لایروبی رودخانه حله انتظار می‌رود کار لایروبی بخش تالابی تا کیلومتر هشتم و نهم انجام شود.

منطقه حفاظت شده حله به وسعت ۴۴ هزار و ۷۸۳ هکتار، در ساحل خلیج فارس و به فاصله ۱۰ کیلومتری شمال شرقی بندر بوشهر قرار دارد؛ در این منطقه گیاهان تالابی شامل نخل مرداب، نی بزواش، پیازین و لوئی و گیاهان خشکی زی مانند گیاهان گز و کهوردر این منطقه دیده می‌شوند.

پستانداران این منطقه گرگ، شغال، روباه معمولی، خرگوش و گربه وحشی، پرندگان آن درنا، فلامینگو، اگرت، اردک مرمری، اردک سفید، غاز خاکستری، انواع سلیم و سایر پرندگان آبزی و کنار آبزی و انواع بازهای شکاری است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1372338

مهمترین اخبار ایران و جهان: