نیوز سیتی!
14 مرداد 1402 - 15:11

استفاده از گنجینه نخبگان خراسان جنوبی برای توسعه استان

استاندار خراسان جنوبی گفت: باید از قابلیت های نخبگان برای توسعه استان بهره لازم را باید ببریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی امروز در جلسه شورای علمی بنیاد نخبگان استان خواستار سر و سامان دادن به نخبگان خراسان جنوبی در سطوح مختلف توسط بیناد نخبگان استان شد و اظهارداشت: به طور حتم باید پیگیری های لازم برای رفع مشکلات نخبگان نیز در حوزه مختلف صورت گیرد.

وی با اشاره به بورسیه صنعتی ۱۲۰ نفر از پذیرفته شدگان آزمون سراسری در دانشگاه های خراسان جنوبی افزود: باید تلاش شود تا بر تعداد این بورسیه ها برای سال های بعد افزوده شود.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر استفاده از ظرفیت نخبگان برای توسعه خراسان جنوبی ادامه داد: به طور حتم باید توانمندی های و قابلیت های استان در حوزه های معدن و کشاورزی مورد توجه هیئت های اندیشه ورز نخبگان در استان قرار گیرد و طرح ایده تا بازار و تجاری سازی این محصولات نیز در خراسان جنوبی عملیاتی شود.

قناعت خواستار هم افزایی و تعامل بیشتر بین دستگاه ها اجرایی با نخبگان و استادان دانشگاه شد و تصریح کرد: در این زمینه ضعف بسیاری وجود دارد که به طور حتم باید تعامل و هم افزایی بیشتری بین نخبگان و حوزه اجرایی برقرار تا این ضعف نیز تا حدودی برطرف شود.

به گفته عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان اگر شناسایی استعداد ها همراه با تلاش و کار تیمی باشد به طور حتم نتیجه آفرین است و می توان در مقابل جنگ ترکیبی دشمن نیز به خوبی ایستاد.

قناعت با اشاره به پدیده مهاجرت نخبگان در سطوح ملی و استانی از برگزاری نشست هایی با نخبگان خراسان جنوبی در استان و نخبگان غیر مقیم استقبال کرد و گفت: به طور حتم باید دو جلسه یکی قبل از هفت دولت و یکی هم قبل دهه فجر با حضور نخبگان در زمینه مسائل خاص خراسان جنوبی که به توسعه استان می انجامد برگزار شود.

به گفته وی حضور بنیاد نخبگان خراسان جنوبی در شورای برنامه ریزی استان نیز مصوب شد و پشتیبانی مالی از هیئت اندیشه ورز نخبگان نیز در جلسه جداگانه در دستور کار قرار خواهد گرفت.

پایان پیام/۶۹۰۷۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1427182

مهمترین اخبار ایران و جهان: