نیوز سیتی!
14 مرداد 1402 - 17:17

۴۹۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهور جذب شده است

ساری- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران گفت: تاکنون چهار هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان ازاعتبارات سفر رئیس جمهور به استان جذب شده است.

به گزارش خبرنگار مهر فرج الله فتح الله پور بعداز ظهر شنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان مازندران با اشاره به دستور جلسه امروز اظهار داشت: پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری یکی از بندهای این جلسه است و در سفر ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ حدود ۱۷۶ مصوبه با اعتبار ۱۷ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در استان مصوب شد و این مصوبات باید توسط ۴۵ دستگاه اجرایی عملیاتی شود.

وی با اظهار اینکه این اعتبارات باید طی ۳ سال جذب و عملیاتی شود، گفت: تقریباً نیمی از اعتبارات در نظر گرفته شده از منابع بودجه عمومی است و ۵۰ درصد از منابع نیز داخلی و اموال مازاد خواهد بود بود.

وی گفت: حدود چهار هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان تخصیص یافته و بیشتر این اعتبارات از محل بود بودجه عمومی بوده است.

فتح الله پور با عنوان اینکه از بخش منابع داخلی و فروش اموال توفیقات چندانی در جذب اعتبارات نداشتیم، تصریح کرد: این بخش نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران با بیان اینکه بیشترین اعتبارات تخصیص یافته مربوط به وزارت نیرو است، ادامه داد: این اعتبارات مربوط به شرکت‌های آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب است.

وی راه و شهرسازی، بهداشت و درمان، جهاد کشاورزی و آموزش و پرورش را از دیگر دستگاه‌هایی ذکر کرد که بیشترین اعتبارات جذب شده را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با اظهار اینکه در سرجمع ۲۷.۵ درصد اعتبارات سفر ریاست جمهوری تخصیص یافته است، گفت: اگر مجموعه اعتبارات عمومی را احتساب کنیم بیش از ۴۰ درصد اعتبار سفر ریاست جمهوری جذب شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1427282

مهمترین اخبار ایران و جهان: