نیوز سیتی!
15 مرداد 1402 - 12:14

۵۴ سامانه ثبت تخلفات سرعت در جاده‌های اردبیل فعال است

اردبیل- معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در حال حاضر ۵۴ سامانه ثت تخلفات و ۴۱ دوربین نظارت تصویری در محورهای استان اردبیل فعال هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، منصور نجف قلیزاده صبح یکشنبه در بازدید از سامانه‌های هوشمند ثبت تخلفات در محور سرچم_اردبیل اظهار کرد: بالغ بر ۴ میلیون تخلف تردد سرعت غیرمجاز در محورهای مواصلاتی استان اردبیل در چهار ماهه گذشته به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه این میزان ۱۰ درصد از کل تردد استان را شامل می‌شود، خاطرنشان کرد: سرعت متوسط استان ۷۲ کیلومتر است که انتظار داریم رانندگان برای حفظ جان خود و سایر ترددکنندگان در جاده با رعایت سرعت مطمئنه به علائم راهور در جاده نیز دقت کنند.

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل ادامه داد: محورهای بران – سه راهی سربند، مشگین شهر – کنگرلو و گرمی – بیله سوار جز محورهای پر تخلف سرعت غیرمجاز استان به شمار می‌روند.

نجف قلیزاده تصریح کرد: در چهار ماهه گذشته ۱۴۵ هزار و ۸۲۸ تخلف سرعت غیرمجاز در محور بران – سه راهی سربند، ۱۱۱ هزار و ۲۹۳ تخلف در محور مشگین شهر- کنگرلو و ۱۱۰ هزار و ۸۲۲ تخلف نیز در محور گرمی- بیله سوار ثبت شده است.

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل اضافه کرد: در همین مدت بیش از ۳۳۲ هزار تخلف تردد سبقت غیرمجاز در مبادی ورودی و خروجی استان نیز به ثبت رسیده است.

نجف قلیزاده از ثبت ۷۰ هزار و ۳۲۷ تردد سبقت غیرمجاز در محور آستارا – اردبیل، ۳۷ هزار و ۲۱۶ تخلف در محور اردبیل – سرچم و ۳۲ هزار و ۲۱۴ تخلف تردد سبقت غیرمجاز در محور اسالم – خلخال در چهار ماهه گذشته خبر داد.

وی بیان کرد: ۱۰ میلیون و ۵۶۷ هزار و ۷۴۲ تخلف تردد فاصله طولی غیرمجاز در محورهای مواصلاتی استان اردبیل به ثبت رسیده و ۱ میلیون و ۳۳۹ هزار و ۵۴۵ تخلف در محور آستارا – اردبیل، ۸۷۹ هزار و ۹۸۵ تخلف در محور اردبیل-آستارا و ۷۰۹ هزار و ۴۱۵ تخلف فاصله طولی غیرمجاز در محور اردبیل - نیر ثبت شده است.

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل فعالیت ۷۴ دستگاه تردد شمار برخط ،۵۴ سامانه ثبت تخلفات سرعت و ۴۱ دوربین نظارت تصویری را در محورهای استان اردبیل یادآور شد و از مردم خواست؛ قبل از سفر به منظور اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی استان با سامانه ۱۴۱ اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل تماس بگیرند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1428482

مهمترین اخبار ایران و جهان: