نیوز سیتی!
02 مرداد 1402 - 18:37

تدوین برنامه مدیریت جامع حوضه آبریز سه تالاب کهگیلویه و بویراحمد

یاسوج- مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: برنامه مدیریت جامع حوضه آبریز سه تالاب استان تدوین می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اسلام جاودان خرد ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: با توجه به اهمیت اکولوژیکی، اقتصادی و اجتماعی تالاب‌ها، تدوین نقشه راهی برای حفاظت از تلاب‌های استان ضروری است.

وی با بیان اینکه نقشه راه برنامه مدیریت جامع حوضه آبریز سه تالاب مور زرد، شرم درنگ در زیلایی و الوان در بهمئی با حضور و مشارکت جوامع محلی و ذینفعان تهیه و تدوین خواهد شد، گفت: با این نقشه راه که علاوه بر بعد زیستی و اجتماعی توجه خاصی به معیشت مردم محلی شده است، تحولی برای اقتصاد مردم محلی ایجاد می‌شود.

جاودان خرد تصریح کرد: تالاب‌ها پر ثمرترین اکوسیستم جهان را دارند و حفاظت و حراست از تالاب‌ها اهمیت و ارزش بالایی دارد زیرا تنوع زیستی در تالاب‌ها بالاست و تالاب‌ها نقش بسزایی در تأمین غذای مناسب داشته و زیستگاهی فوق العاده برای گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری هستند.

وی افزود: افزایش کیفیت آب از دیگر مزایا و کارکردهای تالاب است و تالاب‌ها با حذف فلزات سنگین باعث می‌شوند که کیفیت آب افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، حوضه آبریز، ناحیه‌ای از زمین است که آب سرچشمه گرفته از آبشارها و آب ناشی از ذوب یخ و برف در آنجا جمع می‌شود. این حوضه شامل جویبارهایی است که هر کدام به آبراه بزرگ‌تری مانند رودخانه، دریاچه، تالاب و اقیانوس‌ها می‌ریزند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1398582

مهمترین اخبار ایران و جهان: