نیوز سیتی!
23 مرداد 1402 - 16:03

ترامپ: شانس من برای شکست دادن بایدن نزدیک به ۱۰۰درصد است!

رئیس جمهور سابق آمریکا مدعی است که می‌تواند رقیب دموکراتش در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ را به راحتی شکست دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا با بزرگ‌نمایی بخت‌های خود برای بازگشت به کاخ سفید، گفت که به‌راحتی می‌تواند جو بایدن، رئیس جمهور کنونی آمریکا را در انتخابات سال ۲۰۲۴ شکست دهد.

ترامپ در جریان سخنرانی در رویدادی در آیووا گفت که در مقایسه با رئیس جمهور ۸۰ ساله کنونی آمریکا، برای خودش امتیازی دست‌نیافتنی متصور است!

وی در گفتگو با ساندی‌تایمز در پاسخ به پرسشی درباره بخت‌هایش برابر بایدن در تقابل مجدد با او، مدعی شد: تقریباً نزدیک به ۱۰۰ درصد شانس دارم.

نظرسنجی‌های فعلی نشان می‌دهد که ترامپ به وضوح نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده خواهد بود اما پیش از تقابل واقعی با بایدن، باید بر ران دی‌سانتیس، رقیب اصلی‌اش در حزب جمهوری‌خواه غلبه کند.

چهل‌وپنجمین رئیس جمهور آمریکا درباره دی‌سانتیس ۴۴ ساله گفت: او آدم‌های زیادی را ندارد که به‌خاطرش تجمع کنند (از او حمایت کنند.) و این خوب نیست. او در نظرسنجی‌ها هم عملکرد ضعیفی دارد؛ خیلی، خیلی ضعیف.

ترامپ با اشاره به اینکه در مسیر رسیدن دوباره به کاخ سفید، فرماندار فلوریدا را تهدیدی برای خود حساب نمی‌کند، گفت: فکر می‌کنم دی‌سانتیس خیلی زود صحنه رقابت را ترک خواهد کرد.

اظهارات ترامپ درباره بایدن و دی‌سانتیس در حالی مطرح شده است که او پیش از هر موضوعی، باید پرونده‌های کیفری که علیه او مفتوح است را حل و فصل کند.

ترامپ در پرونده مرتبط با شورش ششم ژانویه ۲۰۲۱، به چند فقره جرم کیفری متهم شده که البته در همه موارد اظهار بی‌گناهی کرده است. او این کیفرخواست را با انگیزه سیاسی توصیف کرده و مدعی شده است که وزارت دادگستری آمریکا به منظور خارج کردنش از گود رقابت برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، به طور هدفمند و ناعادلانه او را هدف گرفته‌است.

ترامپ علاوه بر پرونده جاری، با دو پرونده کیفری دیگر از جمله سوءمدیریت در نگهداری از اسناد طبقه‌بندی‌شده پیش از ترک کاخ سفید و همچنین پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن نیز روبه‌رو است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1442038

مهمترین اخبار ایران و جهان: