نیوز سیتی!
08 مرداد 1402 - 18:33

الحاق 2700 هکتار زمین در خراسان جنوبی در دستور کار است

استاندار خراسان جنوبی گفت: الحاق 2 هزار و 700 هکتار زمین به محدوده شهری در دستور کار است که مشخصات 450 هکتار زمین را آماده و به تهران ارسال کردیم و 2 هزار و 250 هکتار دیگر هم در اسرع وقت تعیین تکلیف خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی امروز در گفت وگوی ویژه خبری شبکه یک و شبکه خبر سیما در خصوص الحاق زمین به محدوده شهرها، اظهار کرد: بر اساس سهمیه ای که برای خراسان جنوبی تعیین شده در یک دوره چهار ساله سهمیه ما ۴۰ هزار و ۴۴۹ واحد است که ۲۲ هزار و ۴۴۹ واحد شهری و ۱۸ هزار واحد روستایی است.

وی تصریح کرد: تأمین زمین بیشتر از اراضی ملی است و توافقی با مالکان نهادها، دانشگاه ها و سازمان ها برای تأمین زمین انجام شده و توانستیم 27 هزار واحد زمین را تهیه کنیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: ۱۰۳ هزار نفر متقاضی مسکن داشتیم که ۳۲ هزار نفر واجد شرایط هستند و ۲۷ هزار واحد زمین برای این افراد تهیه شده است.

به گفته وی با پیگیری ها و تعاملی که در استان است تا پایان سال این ۲۷ هزار واحد را به ۵۰ هزار واحد خواهیم رساند.

قناعت اظهار داشت: در خراسان جنوبی ۳۱ شهر داریم که از این تعداد واحدهای نهضت ملی مسکن در ۳۰ شهر به صورت ویلایی است و یک شهر یعنی بیرجند به دلیل متقاضی زیاد و کمبود زمین به صورت آپارتمانی خواهد بود. 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه تاکنون یک هزار و ۵۱۵ هکتار زمین در سطح استان تأمین شده، گفت: برای تأمین زمین مابقی،  الحاق ۲۷۰۰ هکتار زمین به محدوده شهری در دستور کار است که ۴۵۰ هکتار زمین آماده و به تهران ارسال کردیم و ۲ هزار و  ۲۵۰ هکتار دیگر هم در اسرع وقت تعیین تکلیف خواهد شد.

قناعت ادامه داد: تعیین تکلیف ۶۹۸ هکتار باقی مانده در خراسان جنوبی طی دو ماه آینده انجام خواهد شد.

 معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن  همدر این گفت وگو گفت: آمار ارائه شده توسط استاندار در خصوص تأمین زمین به واحد در  خراسان جنوبی درست است و این استان جزو استان های خوب کشور در طرح نهضت ملی مسکن است.

وی گفت: در قالب ماده ۱۱ طرح جهش تولید  مسکن الحاق هزار و ۱۰۰ هکتار زمین در خراسان جنوبی انجام شده و ۶۹۸ هکتار باقی مانده در دستور کار شورای برنامه ریزی است که با مشکلات استعلامات دستگاه های اجرایی روبرو شده است.

رضایی با بیان اینکه در وزارت راه و شهرسازی برای الحاق زمین شتابی صورت گرفته، افزود: از آبان ۱۴۰۰ تا امروز ۱۸ هزار هکتار الحاق زمین انجام شده ولی انتظار این است مابقی الحاقات سریع تر انجام شود.

شایان ذکر است؛ استان های کرمان، کردستان، خراسان جنوبی و مرکزی در طرح نهضت ملی مسکن پیشرو هستند.

پایان پیام/69075

منبع: فارس
شناسه خبر: 1418738

مهمترین اخبار ایران و جهان: