نیوز سیتی!
08 مرداد 1402 - 10:46

رعایت مبانی معرفتی عاشورا لازمه تحقق جامعه آرمانی است

اردبیل- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: سیره و سبک زندگی سیدالشهدا (ع) باید مورد توجه ویژه طلاب قرار گیرد و به طور قطع تحقق جامعه آرمانی در گرو رعایت مبانی معرفتی عاشورا است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مهدی ستوده در آئین عزاداری دهه دوم ماه محرم که شامگاه شنبه در مدرسه علمیه تخصصی الزهرا (س) اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: نور امام حسین (ع) نه خاموش می‌شود و نه امکان خاموشی دارد بلکه جریان عاشورا قلب‌ها را روز به روز بیشتر و شدیدتر از قبل متحول می‌کند.

وی با تشریح وضعیت کاروان سیدالشهدا (ع) در روز پس از عاشورا خاطرنشان کرد: جریان عاشورا را باید روز محشر و قیامت نامید چرا که وقایعی که در آن روز و روزهای بعد اتفاق افتاد حضرت زینب کبری و رباب (س) را پیر کرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه اردبیل بیان کرد: تاریخ کربلا سنگین‌ترین تاریخ برای اهل بیت (ع) است چرا که غربت و مظلومیت امام در صفحه صفحه تاریخ نگاشته شده و داغی به بزرگی مصیبت امام حسین (ع) قلب ائمه معصومین (ع) را به درد نیاورده است.

ستوده با اشاره به دلایل برخی خواص به سالار شهیدان اظهار کرد: براساس فرمایش خود سیدالشهدا (ع)، اصلی‌ترین عامل خیانت برخی از خواص پر شدن شکم آنها از لقمه حرام و اموال غیر شرعی است به طوری که آنان برای رسیدن به جایگاه دنیوی به امام زمان خود خیانت کردند.

مدرس حوزه علمیه تصریح کرد: اگر جامعه امروزی در بحث تربیت فرزندان توانایی نقش‌آفرینی را ندارد یکی از دلایل آن عدم توجه به کسب و کارها و درآمدهایی است که در مسیر رشد فرزندان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل افزود: طلاب حوزه‌های علمیه به ویژه بانوان طلبه الگوهای جامعه دینی هستند و باید زندگی و خواسته‌هایشان را با زندگی حسینی تطابق بدهند به یقین جامعه‌ای که در آن به اصول حسینی پشت پا زده شود نباید در آن انتظار رشد و تعالی را داشت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1417538

مهمترین اخبار ایران و جهان: