نیوز سیتی!
25 مرداد 1402 - 10:18

مبنای جلوگیری از سقط جنین دینی و اعتقادی است

اراک- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: جلوگیری از سقط جنین تنها برای افزایش جمعیت و فرزند اوری نیست بلکه مبنای دینی و اعتقادی است.

به گزارش خبرنگار مهر، بهنام نظری صبح چهارشنبه در نشست کارگروه مقابله با سقط غیرقانونی جنین اظهار داشت: تأکید بر جلوگیری از سقط جنین صرفاً برای افزایش جمعیت نیست بلکه مبنای اسلامی و قرآنی دارد و موضوع از این منظر مهم است که حق حیات از یک انسان سلب می‌شود.

وی افزود: اگر سقط جنین به راحتی در کشورهای اروپایی اتفاق می‌افتد چون پایه اعتقادی ندارند اما ما قائل به این هستیم که جنین یک انسان است و بر اساس آموزه‌های دینی اگر بتوانیم یک انسان را نجات دهیم همه را نجات داده‌ایم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی ادامه داد: سقط جنین پدیده غیرانسانی و قبیحی است که لزوم آگاهی‌بخشی نسبت به حرمت این عمل شنیع خاص بانوان هم نیست و مجموعه خانواده باید مطلع باشند لذا پیش از مقابله، نیازمند اقدام فعالانه در حوزه آموزش، فرهنگ‌سازی و پیشگیری هستیم.

وی اضافه کرد: موضوع پیشگیری از سقط جنین را با متولی‌گری دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی و محوریت دستگاه‌های فرهنگی دنبال خواهیم کرد ضمن اینکه مجموعه امنیتی و انتظامی هم پای کار هستند.

نظری خاطر نشان کرد: در موضوع سقط جنین در حوزه اعتقادی کار نشده و قبح این عمل برای بخش عمده‌ای از مردم ملموس نیست لذا مجموعه صدا و سیما، ارشاد و تبلیغات اسلامی باید حتماً در این زمینه نقش آفرینی کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1445238

مهمترین اخبار ایران و جهان: