نیوز سیتی!
03 مرداد 1402 - 09:40

بسام صباغ: آمریکا شریک رژیم صهیونیستی در جنایت علیه سوریه است

نماینده سوریه در سازمان ملل ضمن تأکید دوباره بر ضرورت پایان حضور غیرقانونی آمریکا در کشورش گفت که آمریکا شریک رژیم صهیونیستی در جنایت و تجاوزات علیه سوریه است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، شورای امنیت سازمان ملل متحد یکشنبه شب برای بررسی تحولات سیاسی و انسانی سوریه تشکیل جلسه داد.

بسام صباغ نماینده دائم سوریه در این نشست بار دیگر تأکید کرد که بهبود وضعیت انسانی در سوریه مستلزم ارائه راه‌حل‌های پایدار برای حمایت از مردم این کشور است، به‌گونه‌ای که وابستگی آنها به کمک‌های بشردوستانه نجات بخش را کاهش دهد، شرایطی را برای بازگشت آوارگان فراهم و تحریم‌های اقتصادی غیرقانونی و یکجانبه غرب علیه سوریه را به صورت فوری و بدون هیچ گونه پیش شرط لغو کند.

وی ادامه داد: دولت سوریه ضمن اصرار بر ضرورت دسترسی شهروندان خود در شمال غرب سوریه به کمک‌های بشردوستانه، با اتخاذ تصمیم حاکمیتی به سازمان ملل متحد و آژانس‌های تخصصی آن اجازه داد تا از گذرگاه «باب الهوی» به منظور ارسال کمک‌های بشردوستانه به آن منطقه برای مدت شش ماه از سیزدهم ژوئیه جاری استفاده کنند. سوریه بار دیگر تاکید می‌کند که شرطی تعیین نمی‌کند و آماده همکاری دوجانبه کامل با سازمان ملل در زمینه کمک‌های بشردوستانه است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1400338

مهمترین اخبار ایران و جهان: