نیوز سیتی!
23 مرداد 1402 - 20:37

سوریه حمله تروریستی شاهچراغ را به شدت محکوم کرد

وزارت خارجه سوریه حمله تروریستی به حرم مطهر احمد بن موسی در شیراز را به شدت محکوم و بر حمایت خود از اقدامات ضدتروریستی ایران تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سانا، وزارت خارجه سوریه حمله تروریستی به زائران حرم مطهر احمد بن موسی (شاهچراغ) در شیراز را به شدت محکوم کرد.

وزارت خارجه سوریه عاملان این حمله تروریستی ددمنشانه را گروهی تروریستی دانست که توسط برخی طرف‌های بین‌المللی برای ایجاد خدشه در آرامش و امنیت جمهوری اسلامی ایران مورد حمایت قرار می‌گیرند.

این وزارت‌خانه در ادامه، اعلام کرد که سوریه از این اقدامات تروریستی که به کشتار شهروندان بی‌گناه از جمله کودکان، زنان و سالمندان می‌انجامد ابراز انزجار می‌کند.

وزارت خارجه سوریه تاکید کرد که این اقدامات تروریستی اقداماتی جنایتکارانه هستند که از نظر انسانی و اخلاقی پذیرفتنی نیستند.

همچنین این نهاد سوری اعلام کرد که طرف‌هایی که از این اقدامات تروریستی حمایت می‌کنند و از آن‌ها پشتیبانی مالی می‌کنند باید از این کار خود دست بکشند.

وزارت خارجه سوریه در ادامه افزود: سوریه بار دیگر ایستادگی خود در کنار جمهوری اسلامی ایران و پشتیبانی از این کشور در اقدامات ضدتروریستی را بیان می‌دارد و ضمن تسلیت صادقانه به خانواده قربانیان این اقدام تروریستی، برای مصدومان طلب شفای عاجل می‌کند.

گفتنی است پیش از این نیز وزارت خارجه کشورهای عمان و عراق به این اقدام تروریستی واکنش نشان دادند. بر این اساس وزارت خارجه عمان ضمن ابراز همدردی و تسلیت به ایران و خانواده قربانیان این حمله تروریستی این اقدام را محکوم کرده بود. وزارت خارجه عراق نیز ضمن محکومیت این حمله تروریستی بر موضع خود در مخالفت با انواع تروریسم، ایستادگی در کنار جامعه بین المللی در مقابله با تروریسم و حمایت خود از همه تلاش‌های حسنه با هدف از بین بردن افراط گرایی و خشونت تاکید کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1442482

مهمترین اخبار ایران و جهان: