نیوز سیتی!
24 مرداد 1402 - 07:48

دریافت وام و ارز اربعین مشروط به ثبت‌نام در سامانه سماح

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان کرمانشاه گفت: متقاضیان برای دریافت وام و ارز اربعین باید در سامانه سماح ثبت‌نام کنند

جلال صفری، دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، از پرداخت وام اربعین در قالب طرحی به‌عنوان زائران اربعین حسینی خبر داد و اظهار کرد: زائران برای دریافت تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی با بازپرداخت ۶ ماه با نرخ تسهیلات ۲۳ درصد باید در سامانه سماح ثبت‌نام کنند.

وی با بیان اینکه مشکلی در پرداخت وام و ارز اربعین وجود ندارد و نیاز به مراجعه حضوری به بانک‌ها نیست، گفت: پس از ثبت‌نام در سمانه سماح از طریق اپلیکشن‌های بانکی افتتاح حساب را انجام دهند و به شکل غیرحضوری و بدون اخذ ضامن به آن‌ها تسهیلات ارائه می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان کرمانشاه در خصوص پرداخت ارز اربعین، افزود: زائران در تشرف به عتبات عالیات حتما باید در سامانه سماح ثبت‌نام کرده و کد تأییدیه زائران به ثبت رسیده باشد.

وی با بیان اینکه ۵ بانک ملی، تجارت، صادرات، سپه و پست‌بانک امسال در استان عامل توزیع ارز اربعین هستند، تصریح کرد: از ۲۸ مردادماه شعب ارزی مجاز به زائران بالای ۵ سال به ازای هر نفر ۲۰۰ هزار دینار توزیع خواهد شد.

صفری مبلغ مورد نیاز برای هر زائر را بین ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تا ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: درخواست ارز به شکل غیرحضوری و دریافت آن با ارائه مدارک و مستندات و همچنین کد پیگیری سامانه سماح و کارت ملی در شعب ارزی بانک‌های عامل انجام می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های کرمانشاه از استقرار حدود ۱۰ دستگاه خودپرداز سیار در مسیر تردد زوار اربعین در محور‌های استان کرمانشاه تا مرز خسروی خبر داد و افزود: در صورت نیاز امکان افزایش این دستگاه‌ها وجود دارد. اولویت استقرار این دستگاه‌ها هم در نقاط و محور‌هایی است که تراکم حضور زوار را داریم که  شعب کشیک را نیز برای ساعات و ایام تعطیل در نظر داریم.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1442882

مهمترین اخبار ایران و جهان: