نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 10:38

اعتبار ۲۹۰ میلیارد ریالی گازرسانی به روستاها و واحد های صنعتی ایلام

مدیرعامل شرکت گاز ایلام گفت: برای گازرسانی به تعدادی روستا، صنایع تولیدی و صنعتی ایلام، بالغ بر ۲۹۰ میلیارد ریال هزینه شده است‌.

محمود کشاورز مدیر عامل شرکت گاز استان ایلام صبح چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: در هفته دولت سال جاری طرح گازرسانی به ۳ روستا شامل، کاور توره طاق و هاویان از توابع دهلران ، بلوطستان شوهان از توابع ملکشاهی و همچنین تعداد ۳۰ واحد تولیدی و صنعتی از جمله نیروگاه صبا یک دهلران، ۲ کارخانه آجر، کارخانه آسفالت، صنایع کوچک و ایستگاه CGS دوم سیروان گازدار خواهند شد.

وی افزود: برای گازرسانی به این تعداد روستا و صنایع مذکور بالغ بر ۲۹۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی شرکت ملی گاز ایران هزینه شده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان ادامه داد: با بهره برداری از ایستگاه CGS دوم سیروان گاز پایدار مناطق شهری و روستایی شهرستان سیروان تأمین خواهد شد.
 
کشاورز با اشاره به اینکه با بهره برداری از این ایستگاه، فشار مناسب گاز برای کارخانه سیمان ایلام نیز تأمین خواهد شد، ادامه داد: همچنین در راستای تأمین گاز پایدار شهر ایلام و انجام پدافند غیرعامل برای مواقع بحرانی و اضطراری و به جهت جلوگیری از قطع گاز ایستگاه CGS دوم این شهر در هفته دولت با اعتبار ۵٠٠ میلیارد ریال کلنگ زنی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، از ابتدای آغاز به‌کار دولت سیزدهم تاکنون یک شهر و ۶۲ روستای این استان از گاز طبیعی بهره‌مند شدند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1433482

مهمترین اخبار ایران و جهان: