نیوز سیتی!
05 مرداد 1402 - 07:30

خبر خوب| همه ایران مهیای یک «لبیک یا عباس» به علمدار کربلا

امروز از صبح که بیدار می‌شویم، زندگیمان رنگ و بویی دیگر دارد، چرا که قرار است ما ایرانیان با یک «لبیک یا عباس» روزتان را بسازیم و عزادار علمدار کربلا باشیم.

گروه خبر خوب: امروز نهمین روز از ماه محرم الحرام است، روزی که به نام تاسوعا می‌خوانند تا از رشادت‌ها، دلاوری‌ها و شجاعت‌های عباس علمدار کربلا بگویند، امروز بی‌شک در هر کوی و برزنی «لبیک یا عباس» شنیده می‌شود و ایران اسلامی تمام قد به احترام قمر بنی‌هاشم می‌ایستد، آنچه که امروز بیش‌تر از پیش نمایان هست، حضور جمعیت زیاد عزاداران حسینی در قالب دسته‌جات بزرگ عزاداری است که در این زمینه عزاداران زنجانی در یو‌م‌العباس (هشتم محرم)  این شور حسینی را به نمایش گذاشتند. حال یک خداقوت جانانه به عزاداران حضرت عباس (ع) در روز تاسوعا می‌گوییم که إن‌شاءالله در این دنیا و روز محشر علمدار کربلا دستانشان را بگیرد. خب!‌ به سراغ  بسته خبر خوب امروز می‌رویم که بیش‌تر حس و حال محرمی دارد:

تاتی تاتی رفتن عاشقان کوچولو برای هیأت  

این روزها حس و حال خوبی داریم، چون انگار همه باید برای امام حسین (ع) کاری کنیم، از آن بچه‌های قد و نیم قد گرفته تا آن موکب بی‌غل و غش در یک خرابه، اصلاٌ چرا راه دور برویم، مانند این دو وروجک و شیطان که بعد از پخت نذری افتادن به طی کشیدن زمین، خدا ازتان قبول کند عاشقان کوچولو!


بچه‌ها هم پای کار امام حسین (ع) آمدند

خوشحال است که خادم امام حسین (ع) است

این روزها که هوا گرمه و آفتاب هم نهایت انرژی‌اش را انگار وسط کار آورده است، اما دلدادگی به حسین گرما نمی‌شناسد، گفتیم که همه پای کار آمده‌اند تا محرمی‌ترین محرم ایران را رقم بزنند، زیرا که ما ملت امام حسینیم، حال در یکی از مسیرهای فرعی روستا یک موکبی ساده، این حس ارادت به حسین (ع) را اینگونه فریاد می‌زند و او خوشحال است که خادم امام حسین (ع) است. این زیبایی‌ها را این چند روز بی‌شک بارها نظاره خواهید کرد.


موکبی ساده در یک خیابان فرعی یک روستا

هیأتی برای زمین‌نیامده‌ها

وقتی در یک جلسه اخلاق  شرکت می‌کنیم شده که سخنران درباره عالم «ذر» برایمان صحبت کرده است که بله! عاشقان امام حسین (ع) در همان عالم ذر، ارادت خودشان را به سیدالشهدا (ع) نشان دادند و ما انسان‌ها قبل از اینکه به زمین بیاییم حسینی بوده‌ایم(البته إن‌شاءالله حسینی هم بمانیم)، حال چرا سراغ عالم ذر رفتیم، برای اینکه یک هیأت برای زمین‌نیامده‌ها هم مجلس گرفته است،‌ آن هم از نوع تشویق به فرزندآوری: «مامان و بابا، نیومده دعوت شدیم هیأت، جورابمو به کسی ندیدا، خودم می‌پوشم میام هیأت»!


من هم یک روز زمینی می‌شوم و می‌آیم هیأت!

محب امام حسین (ع) حواسش به نمازش هست

می‌دانیم و بارها برایمان گفته‌اند که اصل قیام امام حسین (ع) برای امر به معروف و نهی از منکر بوده است، حالا ما چقدر ما به اصل قیام سیدالشهدا (ع) فکر کردیم و حضرت (ع) را همراهی کردیم. یکی از کارهایی که برای امام حسین (ع) مهم بود، اقامه نماز بود، آن هم در هر شرایطی، می‌خواهد در دورهمی‌های خانواده باشد یا مهمانی‌ها،‌ سرکار و یا حتی باشگاه، مهم این است که محب امام حسین (ع) حواسش به نمازش هست، مانند این مربی باشگاه، پهلوان! نمازتان مقبول حق!


آقای مربی در حال نماز خواندن در باشگاه

زدن موکب در جایی که بهائی‌ها قدغن کردن!

وقتی یک تهرانی بعد از هیأت در نصفه شب می‌خواست با تپسی از کرج به تهران بیاید، راننده جوان با تیپ امروزی از او پرسید که این موکب شما است، آن بنده خدا که فکر کرد، راننده از روی غرض پرسیده است، جواب داد: بله! هنوز جمله‌اش تمام نشده بود که راننده گفت: ما هم در یک خیابان دیگر موکب داریم، مسافر که هاج و واج مانده بود در دلش می‌گفت: آخه! با این سر و وضع مگر تو موکب داری؟ اما خبر نداشت راننده تپسی از آن عاشقان پای کار امام حسین (ع) است. بعد خود راننده گفت: در یکی از شهرک‌ها بهائی‌ها گفتند کسی حق ندارد اینجا عزاداری کند، من هم رفتم یک موکب زدم و شربت می‌دهم، از ۱۲ شب تا ۷ صبح هم مسافرکشی می‌کنم تا خرج موکبم دربیاید. البته برای اولین بار می‌خواستم کربلا بروم و این هم پاسپورتم است، اما وقتی شنیدم بهائی‌ها این جوری گفتند، منم هم گفتم کربلای من اینجاست و پای کار ماندم و پرچم عزای حسین را برافراشته کردم.


قرار بود برای اولین بار به کربلا برود، اما ...

پخت نذری در واشنگتن آمریکا

چند روز پیش در یکی از خبرهای خوب گفتیم که یک ایرانی در تگزاس آمریکا پرچم عزای امام حسین (ع) را در درب خانه‌اش نصب کرده است (اینجا)، حالا یک خبر خوب دیگر بخوانید که در واشنگتن هم ایرانی‌ها در دست هم پای کار پختن نذری آمده‌اند و آنجا هم مجلس روضه برپا کرده‌اند. این روزها که دشمنان اسلام می‌خواهند نور قیام امام حسین (ع)  را خاموش کنند، اما خبر ندارند که حامی اصلی امام حسین (ع) یعنی خدای متعال خودش پای کار است و آن‌ها نمی‌توانند کاری از پیش ببرند و به زودی کل عالم از عاشقان حسین (ع) پر می‌شود و بعد از آن بهترین خبر خوب دنیا این می‌شود که «منتقم خون حسین آمد».  


پخت نذری در آمریکا

بخشش از قصاص پس از ۱۰ سال به عشق امام حسین (ع)

چه روزها و چه شب‌هایی که قاتل شاهرودی در زندان سپری نکرده است،‌ اما امسال ماه محرم برای این قاتل، حس و حالی دیگر دارد، چرا که وقتی پای عشق امام حسین (ع) در میان باشد، هر دلداده‌ای از خواسته‌اش هر چند که حق باشد، می‌گذرد، مانند اولیای دم مقتول با اینکه ۱۰ سال از کشته شدن عزیزشان گذشته است، اما به عشق سالار شهیدان رضایت دادند. البته برای این رضایت مددکاران زندان شاهرود و بیت آیت‌الله شاهرودی هم دخیل بودند تا با بخشش و گذشت از اشتباهات به عشق امام حسین (ع)، شیرینی خاصی را برای خانواده مقتول رقم بزنند و دل این یک خانواده را شاد کنند.


هیأتی در یک خرابه که بهترین جای دنیاست با این عزاداران کوچکش 

«ناامنی» در کنار خدا یا «امنیت» در مقابل خدا!

این روزها شاید خیلی مواقع شده که دلتان از زمان و زمین گرفته است، به قولی در حرص و جوش به سر می‌برید که دقیقاً در کجای تاریخ ایستادید، قرار است سرنوشت شما را به کجا ببرد، این درگیری‌ها وقتی به جان آدم می‌افتد، انگار خیال رفتن ندارد، مرحوم آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی از اساتید اخلاق درباره بزنگاه انتخاب اینکه با حق باشیم و یا بی‌خیال سختی‌های با بودن با خدا باشیم، اشاره‌ای به روز تاسوعا دارند که راه را برای من و شما نشان می‌دهد: زهیر و شمر هر دو، هم در کربلا بودند و هم در صفین. در جنگ صفین، زهیر در کنار معاویه بود و شمر در کنار امیرالمؤمنین. زهیر در هر دو میدان صفین و کربلا بنا بر فطرت عمل کرد و شمر در هر دو، بنا بر طبیعت. زهیر در صفین به امر فطرتش رفته بود؛ چون می‌‌خواست به خاطر مظلوم با ظالم بجنگد، اما ظالم را اشتباه گرفته بود.

شمر هم در هر دو میدان به دنبال قدرت بود. او هم اشتباه کرده بود و خیال می‌کرد که در کنار علی (ع) به قدرت دست پیدا می‌کند. هر دو در میدان کربلا اشتباهشان را اصلاح کردند. آنچه اساسی است اینکه انسان همه زینت‌‌های دنیا را فدای فطرت کند. «امنیت» بزرگترین زینت این حیات است. انسان باید ناامنی در کنار خدا را بر امنیت در مقابل خدا ترجیح دهد.

خوش خبر باشید! 

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید. 

منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1408038

مهمترین اخبار ایران و جهان: