نیوز سیتی!
01 مرداد 1402 - 11:19

مدیریت پسماندهای عمرانی با سامانه هوشمند ساخت داخل

متخصصان و فناوران یک شرکت دانش‌بنیان، سامانه‌ای را طراحی و عرضه کرده‌اند که به مدیریت هوشمند پسماندهای عمرانی و ساختمانی کمک می‌کند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، متخصصان و فناوران یک شرکت دانش‌بنیان، سامانه‌ای را طراحی و عرضه کرده‌اند که به مدیریت هوشمند پسماندهای عمرانی و ساختمانی کمک می‌کند.

سید مجتبی مرتضوی؛ مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان "هم‌اندیشان صنعت مشاور" هدف اصلی این مجموعه را ارتقای بهره‌وری در حیطه مدیریت پسماند عنوان کرد و گفت: این مجموعه دانش‌بنیان طرح عظیم مدیریت پسماند بصورت کاملاً مکانیزه را با استفاده از روش‌های بهبود فرآیند و ابزارهای مناسب، بخصوص نرم‌افزارهای کاربردی و استاندارد با دید مدیریت برنامه‌ریزی منابع سازمان (ERP) در دستور کار خود قرار داد.

این فعال حوزه فناوری، به سیستم مدیریت هوشمند پسماندهای عمرانی و ساختمانی به عنوان یکی از محصولات دانش‌بنیان این مجموعه اشاره و در خصوص اهمیت آن بیان کرد: فعالیت‌های ساختمانی و عمرانی در هر جامعه امری اجتناب‌ناپذیر بوده و میزان آن رابطه مستقیم با وضعیت اقتصادی و اجتماعی آن جامعه دارد. مدیریت پسماندهای ناشی از تخریب، ساخت و ساز ساختمانی و عمرانی، به دلیل حجم بالای تولید و پتانسیل آلایندگی، جزء لاینفک مدیریت پسماند شهری است.

وی ادامه داد: این مجموعه دانش‌بنیان براساس استانداردها و نیازهای ارائه شده اقدام به اجرایی کردن فرآیندهای مدیریت پسماندهای ساختمانی و عمرانی به صورت مکانیزه و هوشمند کرده است.

مرتضوی، در خصوص ویژگی‌های این محصول دانش‌بنیان که آن را از نمونه‌های داخلی و خارجی متمایز می‌کند عنوان کرد: ایجاد بانک اطلاعاتی جامع از پیمانکاران و خودروها، کنترل و هدایت سیستم با نگرش های مختلف ولی در عین حفظ یکپارچگی، کنترل و نظارت آسان مأموران گشت و کنترل، امکان تعیین خاتمه فرایند پسماند و تایید صحت عملیات و صدور برگه صحت عملیات، مدیریت دسترسی، پشتیبانی و ذخیره‌سازی داده‌ها برای مدت زمان طولانی و جلوگیری از تخلفات در هر مرحله از عملیات خاک‌برداری، حمل و تخلیه پسماندها تنها بخشی از مزایا و ویژگی‌های این محصول دانش‌بنیان است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان ادامه داد: بهای خدمات نظارت بر هر متر مکعب پسماند ساختمانی، بهای خدمات صدور، تمدید و المثنی عضویت خودروهای حفار و غیرحفار، محاسبه هوشمند بهای سایر خدمات  بهای خدمات تنها بخش کوچکی از امکانات سیستم مدیریت هوشمند پسماندهای عمرانی و ساختمانی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1394738

مهمترین اخبار ایران و جهان: