نیوز سیتی!
09 مرداد 1402 - 17:15

۶۲۴۵ مشترک خانگی پرمصرف آب در مشهد شناسایی شده‌اند

مشهد ـ فرماندار مشهد گفت: شش هزار و ۲۴۵ مشترک خانگی پرمصرف با متوسط مصرف ۳۰ تا ۳۷ مترمکعب در مشهد شناسایی شده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن داوری ظهر دوشنبه در جلسه قرارگاه عملیاتی پایش آب اظهار کرد: در سال جاری، علاوه بر ۵۳ باغ‎ویلای پرمصرف در بلوار شاهنامه، شش هزار و ۲۴۵ مشترک خانگی پرمصرف هم با متوسط مصرف ۳۰ تا ۳۷ مترمکعب و سه هزار و ۵۳۴ مشترک با مصرف فراتر از این شناسایی شده‌اند که در این میان، نام برج‌های مشهور و هتل‌های صاحب‌نام مشهد نیز به چشم می‌خورد.

فعالیت ۱۹۷ کارواش پرمصرف در مشهد

فرماندار مشهد با بیان اینکه ۷۴ انشعاب غیرمجاز پیمانکاران پروژه‌های شهری با انسداد و پیگیری قضائی متخلفان همراه خواهد شد، بیان کرد: در این زمینه دو نهاد اجرایی مسئولیت دارند؛ یکی شهرداری که مکلف است تا جزئیات دقیق پرونده انشعابات غیرمجاز را به شرکت آب و فاضلاب شهرستان ارائه کند و دیگری دستگاه قضا که موظف است تا با متخلفان برخورد کند.

وی افزود: در موضوع دو حلقه چاهی هم که در محدوده قدیم پادگان ارتش وجود دارد، چون این اراضی بنا به توافق ارتش و شهرداری به مدیریت شهری واگذار شده، پروانه برداشت این چاه‌ها نیز به شهرداری تعلق خواهد داشت و بنابراین، شرکت آب و فاضلاب مشهد وظیفه دارد تا ۱۵ مرداد، گزارش جامعی از فرآیند جابجایی حقوقی و فنی این چاه‌ها را به قرارگاه عملیاتی پایش آب شهرستان ارائه دهد.

داوری در جریان بررسی گزارش مصرف مشترکان و شهروندان پرمصرف نیز خاطرنشان کرد: به طور کلی ۱۹۷ کارواش پرمصرف در مشهد فعال هستند و بر همین اساس، متمرکز بر سازماندهی این صنف هستیم تا مدیریت مصرف صورت بگیرد و از این رو، در ماه گذشته از ۹ کارواش پرمصرف در مناطق مختلف با الگوهای عملکردی متنوع بازدید شده است.

فرماندار مشهد ادامه داد: البته حقیقت این است که بخش قابل‌توجهی از کارواش‌های مشهد به سیستم‌های بازچرخانی آب مجهز شده‌اند که جای امیدواری است. کارواش‌های اتومات و آن‌هایی هم که با استفاده از مدیریت فشار یا دستگاه‌های بخار، مصرف خود را به‌شدت کاهش داده‌اند، موردتشویق ما هستند اما به‌موازات این، حساسیت‌های سخت‌گیرانه‌ای برای تأمین آب موردنیاز شهروندان داریم و بر این اساس، کارواش‌هایی که الگوی مصرف نامطلوب دارند، مجوز ادامه فعالیت نخواهند داشت.

حدود ۱۰ هزار اشتراک شهری همچنان پرمصرف است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان هم در ادامه این نشست اظهار کرد: در سال جاری، ۵۳ باغ ویلای محور شاهنامه که متوسط مصرف آن‌ها ۳۰ تا ۴۵ مترمکعب آب در ماه بوده، شناسایی و به آن‌ها اخطار رسمی داده شده است. علاوه بر این، شش هزار و ۲۴۵ مشترک خانگی پرمصرف هم با متوسط مصرف ۳۰ تا ۳۷ مترمکعب و سه هزار و ۵۳۴ مشترک با مصرف فراتر از این شناسایی شده‌اند که در این میان، نام برج‌های مشهور و هتل‌های صاحب‌نام مشهد نیز به چشم می‌خورد.

وی ابراز کرد: فرآیند اصلی این‌طور است که اخطار اعلام می‌شود و پس از یک بازه ۱۴ روزه، کنتور دوباره موردبررسی قرار می‌گیرد تا اگر الگوی مصرف اصلاح نشد، روال قطع اشتراک بدون مماشات اجرا شود.

مرمت محل اجرای پروژه تأمین آب اضطراری خط انتقال غرب مشهد در محدوده پارکینگ سپاه و انسداد چاه‌های غیرمجاز روستاهای شهرستان همچون سرغایه، هندل‎آباد، زاک و ماریان از دیگر مصوبات این نشست بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1420238

مهمترین اخبار ایران و جهان: