نیوز سیتی!
15 مرداد 1402 - 14:49

همکاری ۶۴ بنگاه اقتصادی با فنی و ‌حرفه‌ای زنجان

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه طبق رصدی که انجام شده است ۴۳ درصد افراد آموزش دیده در فنی‌ و حرفه‌ای به صورت مستقیم مشغول کار شده‌اند، گفت: بیش از ۶۴ بنگاه اقتصادی با فنی و حرفه‌ای در زمینه ارایه آموزش‌های مهارتی و تخصصی همکاری می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمدرضا انصاری، مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت هفته ملی مهارت برگزار شد، با بیان اینکه سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های فنی و حرفه‌ای باید منطبق با امر اشتغال باشد، اظهار داشت: ۷۵ درصد زمان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بر اساس استاندارد عملی و ۲۵ درصد آن تئوری است.

 مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه بیش از ۹ هزار استاندارد بر اساس سیستم طبقه‌بندی مشاغل تدوین شده است، گفت: سعی شده است آموزش‌ها و بحث ارتقای مهارت‌ها را بر مبنای نیازهای شغلی پیش‌ ببریم.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه ما در فرایند ایجاد اشتغال بر اساس استانداردهای بین‌المللی است، تصریح کرد: در هدایت مهارت آموزان، مشاوره و هدایت شغلی انجام می‌شود و تقاضا محور بودن برنامه‌ریزی‌های آموزشی بر اساس نیاز آنها انجام می‌گیرد.

انصاری  با اشاره به طرح تابستانی مهارت آموزی این سازمان هم اظهار داشت: کل دوره و مراحل مشاوره و صدور گواهینامه رایگان است و هزینه‌ای ندارد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان با بیان اینکه در طرح مهارت آموزی سهم استان ۶۰۰ نفر بود این در حالی است که بیش از یک هزار و ۴۰۰ نفر ثبت نام کننده داشته‌ایم، گفت: این طرح با همکاری ۷ دستگاه در حال برگزاری است.

وی با اشاره به اینکه طبق رصدی که انجام شده است ۴۳ درصد افراد آموزش دیده به صورت مستقیم مشغول کار شده‌اند، افزود:  در مجموع وظیفه ما در فرایند ایجاد اشتغال، بحث آموزش‌های مهارت شغلی و توانمند‌سازی بر اساس استاندارهای بین‌المللی است.

اسماعیلی با بیان اینکه ایجاد رشته‌های جدید برای مشاغل جدید، نیاز به پژوهش و اعتبارات جدید دارد، ادامه داد: جامعه هدف ما شامل چهار گروه دانشجویان، فارغ التحصیلان، کارجویان شهری و روستا و شاغلین بنگاه‌های اقتصادی است.

 مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان در پایان خاطر نشان کرد: بیش از ۶۴ بنگاه اقتصادی با فنی و حرفه‌ای در زمینه ارایه آموزش‌های مهارتی و تخصصی همکاری می‌کنند.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1428982

مهمترین اخبار ایران و جهان: