نیوز سیتی!
26 تیر 1402 - 16:34

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس: 60 درصد پزشکان متخصص در 5 شهر بزرگ کشور حضور دارند

سخنگوی کمیسیون بهداشت گفت: 60 درصد پزشکان متخصص در 5 شهر بزرگ کشور مطب دارند و برای دیگر مناطق کشور آسیب‌زا است.

سلمان اسحاقی، سخنگوی کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس مجلس شورای اسلامی، در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس به تشریح نشست امروز این کمیسیون با حضور مسوولان وزارت بهداشت، وزارت اقتصاد وسازمان نظام پزشکی پرداخت و گفت:  وزارت اقتصاد با هماهنگی‌‌هایی که با وزارت بهداشت انجام داده است میزان امتیاری که پزشکان برای صدور مجوز مطلب نیاز دارند را کم کرده است به شرط آنکه در مناطق محروم حضور داشته باشند.

وی افزود: قبلا اگر پزشک برای صدور مجوز باید 360 امتیاز کسب می‌کرد و پروانه مطب را می‌گرفت به 250 تقلیل پیدا کرده است. اگر این رویه پیش برود مناطق کم برخوردار و محروم خالی از پزشک متخصص می شوند.

نماینده مردم قائنات ادامه داد: در جلسه امروز کمیسیون بهداشت این موضوع بررسی شد که میزان امتیازی که برای تسهیل در صدور مجوزهای کسب کار در بخش طبابت است یک ظرفیتی را ایجاد کنیم که  پزشک متخصص  تعهد خود را در مناطق محروم انجام دهد.

وی یاد آور شد: معاون وزیر اقتصاد نیز در این جلسه حضور داشت و مقرر شد تا مشوق هایی را برای پزشکان تعیین کنیم که این ظرفیت ایجاد شود تا پزشکان در مناطق محروم حاضر شوند. یکی از مشوق‌هایی که مطرح شد مالیات پزشکانی که در مناطق محروم حضور پیدا کنند صفر شود.

وی ادامه داد: موضوع بعدی که در کمیسیون مطرح شد آن بود که  پزشکی که در کلان شهر ها بعد از اینکه 15 روز تکلیف خود را انجام داده است 15 روز بعدی هم اگر به مناطق محروم رفت آن هم پیشنهاد شد مالیات آن پزشک هم صفر شود.

سخنگوی کمیسیون بهداشت گفت: در مجموع جلسه‌ای که  در کمیسیون بهداشت برگزار کرد برای آن بود که پزشک و متخصص ما انگیزه حضور در این مناطق محروم داشته باشد.نه اینکه بعد از یک بازه زمانی که  آن پزشک و متخصص امتیاز لازم را کسب می کند راحت به کلان شهرها مراجعه کندو مطبی را تاسیس کند. این  کار باعث  آن می شود که مناطق محروم خالی از پزشک می شود.

وی گفت: در جلسه امروز این مطلب مطرح شد که 60 درصد پزشکان متخصص در 5 شهر بزرگ کشور حضور دارند و برای دیگر مناطق کشور آسیب‌زا است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تاکید کمیسیون بهداشت آن است که  امتیازات به گونه ای باشد که پزشک  بعد از حضور مناطق محروم پروانه مطلب بگیرد یعنی بعد از آن که پزشک در مناطق محروم حضور پیدا کرد و  امتیاز  را دریافت کند سپس به پزشک  پروانه مطلب داده شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1366582

مهمترین اخبار ایران و جهان: