نیوز سیتی!
20 مرداد 1402 - 14:50

افراد متخصص و متعهد در گره‌گشایی از مشکلات مردم در انتخابات مجلس ثبت‌نام کنند

امام جمعه موقت ساری با اشاره به مساله پیش‌ثبت‌نام برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی، گفت: انتخاب مرحله بعدی است ولی اگر فردی احساس می‌کند لیاقت، تخصص، تعهد، شایستگی و توان گره‌گشایی دارد نسبت به ثبت‌نام اقدام کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام شفیعی دارابی در خطبه‌های امروز نماز جمعه ساری، اظهار کرد: هفته‌ای که گذشت ۱۷ مرداد با عنوان روز خبرنگار نامگذاری شد و علت این انتخاب شهادت خبرنگار جمهوری اسلامی محمود صارمی در افغانستان همراه با ۸ تن از سایر خبرنگاران بوده که این اقدام فرهنگی هم تجلیل از مقام خبرنگاران و هم گرامیداشت یاد شهدا بوده و جای قدردانی دارد.

وی افزود: بخشی از خیانت سفارت خائن انگلیس به جز برنامه‌ریزی برای شیخ فضل‌الله نوری، جریان روز خبرنگار است که به مناسبت این روز سفیر وقت انگلیس در پیام رسان خود مطرح کرد، ایران ۱۷ مرداد را روز خبرنگار نام نهاده ما از ایران می‌خواهیم خبرنگارانی که در بند هستند را آزاد کند.

امام جمعه موقت مرکز مازندران اضافه کرد: باید اعلام کنیم سفیر وقت انگلیس یا جمهوری اسلامی را نمی‌شناسد و یا خود را به ندانستن می‌زند، به این دلیل که نمی‌داند مسؤولان ایران تأسی به رهبری می‌کنند و مقام معظم رهبری نیز در این زمینه فرمودند گذشت آن دورانی که بزنند و در بروند، امروز روز زدن و در رفتن نیست.

شفیعی دارابی ادامه داد: بلافاصله وزارت خارجه سفیر انگلیس را خواستند اینکه چرا دخالت می‌کنید باید قدرت جمهوری اسلامی را قدر بدانیم؛ چراکه بعد از این جریان سفیر خائن انگلیس مبنی بر آزاد کردن خبرنگاران دربند لب باز کرد و فورا بازخواست شد و ابزار پشیمانی کرد؛ البته انگلیسی‌ها و انگلستان خیانت‌شان بیش از اینهاست.

وی با تقدیر از همه آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی خبرنگاران به‌ویژه خبرنگاران استان در مطبوعات و رسانه ملی، گفت: باید بدانیم درد مردم مازندران زیاد است و باید حرمت نگه داریم؛ درد سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و دردهای این مردم را خبرنگاران باید در خیابان‌ها، مراکز، جشنواره‌ها، مزارع، پارک‌ها، پلاژها و دریا بشنوند و بازگو کنند.

خطیب جمعه موقت ساری تصریح کرد: برای مردم دیار علویان سخت است ببینند بی‌حجابی در کنار پارک‌ها و دریاها و مراکز دیگر مطرح باشد، حتی برخی بومی استان نیستند ولی به اسم مردم استان مطرح شود.

شفیعی دارابی با تاکید بر اینکه مردم ما با مشکلات اقتصادی فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنیم، افزود: از تلاش مسؤولان اقتصادی تشکر می‌کنیم اما مشکلات زیاد است.

وی با طرح این سؤال که چرا نباید بحث کشاورزی در استان مدیریت شود و تدبیری در ارتباط با صنایع وابسته اندیشیده شود، تصریح کرد: چرا نباید وزیر جهاد کشاورزی وارد استان شود اما بدون اینکه مردم دردشان را بازگو کنند از استان خارج شود این در شان خبرنگار متعهد و مومن نیست و انتظار مردم این است درد مردم با عقل و تدبیر بازگو شود به امید اینکه مسؤولان رده بالا قدمی بردارند، البته قدم‌هایی برداشته شده ما منکر نیستیم اما مشکلات هم کم نیست‌.

امام جمعه ساری با بیان اینکه از خبرنگاران مازندرانی انتظار می‌رود صادقانه اطلاع‌رسانی کنند، خاطرنشان کرد: خبرنگاران باید مطالبه‌گر و پیگیر مطالبات مردمی باشند که امیدواریم در این راستا قدمی برداشته شود.

شفیعی دارابی با اشاره به مساله پیش‌ثبت‌نام برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: انتخاب مرحله بعدی است ولی اگر فردی احساس می‌کند لیاقت، تخصص، تعهد، شایستگی و توان گره‌گشایی دارد نسبت به ثبت‌نام اقدام کند.

وی ادامه داد:  با همه احترامی که برای نمایندگان ادوار قائل بوده و هستیم اما گله‌مند هستیم؛ باید بیش از اینها تدبیر شود و افراد متخصص وارد میدان شده و نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

امام جمعه موقت ساری با اعلام اینکه خود ثبت‌نام کردن بغض دشمن را بروز می‌دهد، اظهار کرد: می‌بینیم برخی ناراحت هستند باوجود اینکه هنوز ثبت‌نام به پایان نرسیده چندین برابر ثبت‌نامی داریم و در مراحل بعدی افراد باید با دقت انتخاب شوند و کسانی انتخاب شوند که جیب‌شان، دست‌شان و چشم‌شان را به درآمدهای دوره نمایندگی ندوخته باشند.

شفیعی دارابی با تاکید بر ضرورت توجه به عظمت و گرامیداشت روز مقاومت اسلامی، اظهار کرد: در تاریخ سیاسی انقلاب عزیزمان سه روز سوم خرداد، پیروزی حزب‌الله در مقابل ارتش تا دندان مسلح صهیونیستی و روز دیگر ۱۳ دی ماه روز مقاومت جهانی سالروز شهید سردار سلیمانی باعنوان مقاومت اسلامی نامگذاری شده که باید این روزها را بزرگ بداریم.

وی با گرامیداشت شهادت شهید حججی روز ۱۸ مرداد، یادآور شد: همچنین سالروز غرورآفرین و بازگشت عزت‌مندانه آزادگان مازندران را گرامی می‌داریم؛ مازندران در همه عرصه‌ها خوش درخشید؛ به‌طوری‌که این استان بیش از ۱۰هزار شهید، بیش از ۳۵هزار جانباز، ۳۶ مدافع حرم، ۸۲ شهید امنیت و ۲۴ شهید سلامت دارد که ما بدهکار این شهدا هستیم و باید در مسیر آرمان‌های شهدا باید قرار گیریم.

امام جمعه موقت ساری گفت: از تقوا به‌عنوان بهترین و ارزشمندترین اعمال یاد می‌شود که در روایات بر این مهم توصیه و تاکید شده است.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1436982

مهمترین اخبار ایران و جهان: