نیوز سیتی!
20 مرداد 1402 - 13:41

نهاد نماز جمعه از هیچ کاندیدی حمایت نمی‌کند

امام جمعه ساوه گفت: نهاد نماز جمعه و شخص امام جمعه از هیچ کاندیدی حمایت نمی‌کند و بر علیه کسی هم نخواهد بود اما از عموم مردم درخواست عاجزانه داریم برای تعیین سرنوشت کشورشان بصورت حداکثری در انتخابات حضور پیدا کنند.

 به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های امروز نماز جمعه ساوه با اشاره به جنگ ترکیبی دشمن با محوریت جنگ شناختی گفت: یکی از محورهای این جنگ‌ از سوی دشمن، پروژه تطهیر پهلوی و تحریف اتفاقات غمبار و مشکلات آن دوران خفت بار است.

وی افزود: پس از تقویت روز افزون نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه، سیاست تطهیر پهلوی برای زدودن دستاوردهای انقلاب اسلامی و کمرنگ کردن نفوذ آن در سطح منطقه در دستور کار جبهه داخلی و خارجی دشمن قرار گرفته است.

خطیب جمعه ساوه اضافه کرد: پیشروی این سیاست به گونه‌ای بوده که مقابله با آن به ضرورتی آشکار برای جبهه انقلاب اسلامی تبدیل شده است و رهبر انقلاب نیز بارها نسبت به این تهدیدات فرهنگی و تاریخی هشدار داده‌اند و باید در این خصوص مراقب بود.

وی اصلی‌ترین بازیگران پروژه تطهیر پهلوی را سلطنت طلب‌ها و بهایی‌های داخلی و خارجی دانست و گفت: چنین افرادی که پس از انقلاب دست خود را از مواهبی که در عصر پهلوی داشتند کوتاه می‌بینند اصلی ترین نقش آفرین این پروژه هستند و از سوی دیگر برخی روشنفکران که معمولا با صدای بلند مانع شنیدن صدای دیگران میشوند در این مسیر قدم گذاشته‌اند.

حجت الاسلام رحیمی بیان کرد: در کنار این گروه‌های اصلی جریان تحریف، بعضاً افرادی از عموم جامعه شامل ناراضیان از وضعیت اقتصادی، کسانی که مشکلات شخصی دارند و افرادی که از برخی وقایع دچار گلایه هستند عمدتا تحت تاثیر موج تبلیغات رسانه‌های تطهیر کننده پهلوی، به صورت پراکنده در شبکه‌های اجتماعی به بازنشر محتواهای جذاب اما کم عمق در راستای تطهیر پهلوی اقدام می‌کنند.

امام جمعه ساوه در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به آغاز پیش ثبت نام نمایندگی مجلس شورای اسلامی گفت: مسوولیت انسان نسبت به سرنوشت خود و جامعه، از ارزش‌های مسلم دین مبین اسلام است و به همین خاطر انتخاب افرادی که تعهد و تخصص دارند، دلسوز جامعه و انقلاب هستند و به معنای واقعی کلمه آماده نوکری مردم هستند باید در صحنه حضور پیدا کنند.

وی تصریح کرد: کسانی که ویژگی‌های لازم برای خدمت به مردم و انقلاب را دارند و از مدارک کافی برخوردار هستند، حتما برای حضور در صحنه ثبت نام کنند اما کسانی که بین خود و خدای خود این ویژگی‌ها را ندارند بیهوده احساس وظیفه نکنند.

امام جمعه ساوه خاطرنشان کرد:نهاد نماز جمعه و شخص امام جمعه از هیچ کاندیدی حمایت نمی‌کند و بر علیه کسی هم نخواهد بود اما از عموم مردم درخواست عاجزانه داریم برای تعیین سرنوشت کشورشان بصورت حداکثری در انتخابات حضور پیدا کنند.

وی همچنین با اشاره به دیدار رهبر انقلاب با کارکنان و خانواده های ناوگروه ۸۶ ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: این دریا نوردان سرافراز دل رهبر عزیز انقلاب را شاد کردند و برای امنیت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران بیش از ۸ ماه را بر روی دریا گذراندند و باعث سرافرازی و افتخار همه ایرانیان شدند.

امام جمعه ساوه اضافه کرد: همت بلند، اراده راسخ، اعتماد به نفس، قدرت طراحی، دانش پیشرفته نظامی، مدیریت کار آمد، شجاعت و استقامت در مقابل سختی‌ها هشت ویژگی مهم این دریا دلان بود و وجهه بین المللی ایران را بار دیگر ارتقا دادند و نشان دادند توان نظامی ایران بسیار بازدارنده است.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1436882

مهمترین اخبار ایران و جهان: