نیوز سیتی!
04 مرداد 1402 - 10:06

۷ گالری در پارک موزه دفاع مقدس استان سمنان ایجاد می‌شود

سمنان- جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از طراحی دو گالری در موزه دفاع مقدس سمنان خبر داد و گفت: همچنان پنج گالری دیگر در این مجموعه طراحی و اجرا خواهد شد.

امیر سرتیپ نبی سهرابی در جریان سفر به استان سمنان و در جریان بازدید از پارک موزه دفاع مقدس در گفتگو با مهر، بیان کرد: خوشبختانه پارک موزه دفاع مقدس استان سمنان نیز وضعیت خوبی دارد و توانسته مدارک و اسناد خوبی را هم گرد هم بیاورد.

وی با بیان اینکه فاز اول پارک موزه دفاع مقدس استان سمنان سال ۹۶ انجام شده و مردم استان از آن استفاده می‌کنند، گفت: این موزه هنوز به صورت کامل به بهره برداری نرسیده است.

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه در بُعد سخت افزاری شاهد پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه پارک موزه دفاع مقدس استان سمنان هستیم، افزود: در حال طراحی نرم افزاری و محتوای موزه و طراحی برای محتوای گالری‌های موزه دفاع مقدس استان هستیم تا بتوانیم این طرح را کامل افتتاح کنیم.

سهرابی با اشاره به اینکه اداره کل حفظ آثار استان سمنان دو گالری را طراحی کرده و در حال اجرا و تکمیل نرم افزاری آن در کنار تجهیز هستند، افزود: المان‌ها و سوژه‌ها و همچنین محتوای موزه‌ها در دست طراحی است اما چهار الی پنج گالری دیگر باقی مانده که آنها هم در دست تکمیل است تا مردم بتوانند از آن استفاده کنند.

وی افزود: ۲۴ موزه دفاع مقدس و مقاومت در سراسر کشور وجود دارد در سال جدید طی هفته دفاع مقدس و همچنین دهه فجر پنج موزه دفاع مقدس دیگر نیز در کشورمان افتتاح خواهد شد.

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بیان داشت: از آنجا که رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها به مقوله تبیین اشاره داشتند، یکی از اهداف ایجاد این موزه‌ها، آشنایی مردم به خصوص جوانان با رشادت‌های رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس و همچنین انقلاب اسلامی است.

سهرابی تکریم شهدا را دیگر هدف این موزه‌ها دانست و تاکید کرد: تلاش داریم موزه‌های دفاع مقدس به گونه‌ای طراحی شوند که به خصوص نسل جوان را با خود همراه سازند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1404538

مهمترین اخبار ایران و جهان: