نیوز سیتی!
03 مرداد 1402 - 17:50

شفاف سازی هزینه کرد زکات در اولویت باشد

سنندج - نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: ترویج و تبلیغ زکات با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها و با شفاف‌ سازی و اطلاع‌رسانی در مورد هزینه‌ کرد آن در اولویت اصلی شورای زکات باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی روز سه شنبه در شورای زکات استان کردستان اظهار کرد: ظرفیت‌های استان در زمینه جمع‌آوری زکات در بخش‌های مختلف باید احصا شود و برای تحقق کامل آن برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد.

وی افزود: استعداد استان در زمینه جمع‌آوری زکات بر اساس جمعیت بیش از این ارقام است و باید با برنامه‌ریزی مناسب برای ارتقای این مبحث تلاش کرد.

نماینده ولی فقیه در کردستان تصریح کرد: اعضای شورای زکات با کمک روحانیون اهل سنت و اهل تشیع باید فرهنگ زکات را بیش از بیش در جامعه ترویج دهند.

حجت‌الاسلام پورذهبی افزود: ترویج و تبلیغ زکات با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها و شفاف سازی و اطلاع‌رسانی در مورد هزینه‌کرد آن باید در اولویت اصلی شورای زکات باشد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه از محل جمع‌آوری زکات بیش از ۳۹۰ میلیارد ریال به نیازمندان اعطا شده باید این مهم برای تشویق و ترغیب بیشتر جامعه در خصوص انجام این فریضه الهی اطلاع‌رسانی شود.

حجت‌الاسلام پورذهبی تصریح کرد: هرچقدر در زمینه زکات شفاف سازی و اطلاع رسانی صورت گیرد می‌توان زمینه مشارکت گسترده‌تر مردم را فراهم کرد و نیازمندان بیشتری از این مهم منتفع شوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1402538

مهمترین اخبار ایران و جهان: