نیوز سیتی!
15 اسفند 1400 - 13:39

سرتیپی: وزارت فرهنگ متولی حرفه‌ای‌تری برای نمایش خانگی است/ سریال‌سازان باید از رقیب‌شان مجوز بگیرند

تهران- ایرنا- تهیه کننده «شهرک» گفت: وزارت فرهنگ متولی و ناظر عمیق‌تر، بهتر و حرفه‌ای‌تری برای شبکه نمایش خانگی است. علی سرتیپی در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را یک نهاد تخصصی‌ دانست و گفت: الان سریال‌سازان باید از رقیب شان که صداوسیماست مجوز بگیرند. نمی شود که یک نهاد مثل صداوسیما هم ناظر و هم رقیب شبکه نمایش خانگی باشد. این ناظر هرچقدر هم که منصف باشد قطعا نمی تواند عدالت را رعایت کند. علی سرتیپیوی با طرح چندین پرسش درباره شبکه نمایش خانگی اظهار داشت: چرا بخش خصوصی سریالی می سازد که مردم آن را تماشا می کنند ولی تلویزیون نمی‌تواند چنین سریالی بسازد؟. مرد بازنده و علفزار پرفروش هستند مرد بازنده و علفزار پرفروش هستندمرد بازنده و علفزار پرفروش هستندمرد بازنده و علفزارتهیه کننده ورود آقایان ممنوع و شهرک در پاسخ به این سوال که چشم انداز شما از اکران سال آینده چیست گفت: همیشه روی جشنواره خیلی نمی‌شود حساب کرد. فیلم های زیادی خارج از جشنواره داریم که آنها می آیند و پرفروش می‌شوند. مثلا امسال فیلم دینامیت که پرفروش بوده در جشنواره پارسال نبود. در کنارش فیلم هایی که احساس می شد مورد استقبال قرار بگیرند فروشی نداشته‌اند. آقایان ممنوع و شهرکدینامیتوی با بیان این که پیشترها در جشنواره فیلم های بیشتری برای مردم داشتیم توضیح داد: امسال فیلمی نداشتیم که به سانس فوق العاده برسد. امیدوارم فیلم ها در سال آینده با مردم ارتباط برقرار کنند و بفروشند. پارسال با این که در اوج کرونا بودیم، ولی فیلم هایی مثل شیشلیک و بی همه چیز بسیار با مردم ارتباط برقرار کردند. شیشلیک و بی همه چیزسرتیپی با اشاره به این نکته که امسال برخی صاحبان آثار ترجیح دادند فیلم هایشان را به جشنواره ندهند بیان کرد: از بین فیلم‌های جشنواره امسال مرد بازنده و علفزار به لحاظ فروش فیلم های خوبی هستند. البته فیلم پارسال مهدویان یعنی شیشلیک نسبت به فیلم امسال یعنی مرد بازنده خیلی پرمخاطب تر بود. مرد بازنده و علفزارشیشلیکساخت سالن سینما توجیه اقتصادی ندارد ساخت سالن سینما توجیه اقتصادی نداردساخت سالن سینما توجیه اقتصادی نداردتهیه کننده فیلم‌های ستاره بازی، عروسی مردم چپ راست، که به تازگی سینما لوتوس را در محله نازی آباد تهران ساخته است اظهارداشت: ساخت سالن سینما در این شرایط قطعا توجیه اقتصادی ندارد. چون ساخت سالن هزینه های زیادی دربر دارد. اتفاق خوبی در جنوب تهران افتاده و ۱۴ سالن باکیفیت ساخته شده است. همین که مردم می‌آیند و حال شان خوب می شود برای من دلگرم کننده است. ستاره بازی، عروسی مردم چپ راست،سینما لوتوسنازی آبادآقازادگی را در وجود تهیه‌کنندگان نمی‌بینم آقازادگی را در وجود تهیه‌کنندگان نمی‌بینمآقازادگی را در وجود تهیه‌کنندگان نمی‌بینمسرتیپی درباره مباحث مربوط به حضور آقازاده‌ها در جشنواره امسال تاکید کرد: من خروجی را می بینیم. با آقای حضرتی که می گویند جزو آقازاده ها هستند در فیلم شهرک همکاری کردم. آقازادگی را نه در وجودش و نه در هزینه هایش دیدم. من در آقای حضرتی یک فیلمنامه خوب و یک عشق و علاقه فراوان دیدم. او تمام تلاشش را می کرد که یک فیلم خوب بسازد. من ندیدم که از آقازادگی اش استفاده‌ای کند. ما یک ریال از جایی کمک نگرفتیم. حتی اسپانسر دولتی هم نداشتیم. من پسر آقای نادران، تهیه کننده فیلم شادروان را هم می شناسم که آدم خیلی خوبی است. او با قرض و هزار جور مشکلات فیلم می سازد و یک ریال کمک به او نمی شود. حضرتیشهرکنادرانشادروانوی درباره آخرین فیلمی که تهیه کرده است گفت: شهرک خیلی فیلم مخاطب عام نیست و فکر کردم که باید در مجموعه کارهایم یک فیلم این طوری هم داشته باشم. اعتقادی به پولشویی در سینما ندارم اعتقادی به پولشویی در سینما ندارماعتقادی به پولشویی در سینما ندارمتهیه کننده ورود آقایان ممنوع با بیان این که من خیلی اعتقادی به پولشویی در سینما ندارم توضیح داد: اگر کسی بخواهد پولشویی کند چرا بیاید در سینما خودش را بزرگنمایی کند؟ این فرد می تواند یک آپارتمان یا ویلا بخرد. چرا بیاید در فیلم سرمایه گذاری کند که همه رویش تمرکز کرده اند؟ وقتی یک خانه بخرید هیچ کسی نمی فهمد. براورد هزینه هر فیلمی با ده درصد اختلاف بالا یا پایین برای امثال ما که در این حرفه مشغولیم کار سختی نیست. مگر می شود من بگویم برای فیلم شهرک ۴۰ میلیارد تومان هزینه کرده ام؟ همه می‌خندند. من این فیلم را با ۴ میلیارد ساخته ام. ورود آقایان ممنوعشهرکهزینه تولید فیلم سه برابر شده است هزینه تولید فیلم سه برابر شده استهزینه تولید فیلم سه برابر شده استسرتیپی با بیان این که هزینه تولید فیلم نسبت به دو سال پیش حدود دو و نیم تا سه برابر بیشتر شده گفت: یکی از دلایل این افزایش رونق تولید سریال های شبکه نمایش خانگی است. چون در این شرایط عوامل سینما درگیر کار در نمایش خانگی هستند. این شرایط در کوتاه مدت به سینما ضرر می‌زند ولی در دراز مدت به نفع سینماست. در دهه شصت و هفتاد، تلویزیون خیلی بازیگران را به سینما تزریق کرد. شبکه نمایش خانگی هم با توجه به گستردگی اش می تواند بازیگر به سینما بدهد.
منبع: ایرنا
شناسه خبر: 128238

مهمترین اخبار ایران و جهان: