نیوز سیتی!
18 اردیبهشت 1403 - 12:36

تجدید میثاق رزمندگان لشگر ۲۵ کربلا با ‌شهدای "خان طومان"

نیروهای لشگر ۲۵ کربلای مازندران همزمان با سالگرد شهدای اردیبهشت مقاومت، ۱۳ شهید "خان طومان" برای ادای احترام و میثاق بر سر مزار شهید رضا حاجی‌زاده حضور یافتند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آمل، همزمان با گرامیداشت سالگرد شهید رضا حاجی‌زاده از شهدای اردیبهشت مقاومت و 13 شهید خان طومان مازندران در آستانه امام‌زاده ابراهیم(ع) شهرستان آمل جمعی از نیروهای سپاه 25 کربلای مازندران بر سر مزار شهید حاجی‌زاده جهت ادای احترام حضور یافتند.

سرهنگ عابدین داغمه چی فرمانده سپاه ناحیه آمل در این مراسم با بیان اینکه در خصوص رشادت‌ها و مجاهدت‌های شهدای خانطومان بسیار شنیدیم، اظهار داشت: آن زمان وضعیت خانطومان به آنجایی رسیده بود که نیروهای مقاومت در حال پیش‌روی بودند و وقتی دیدند پیش‌روی زیاد می‌شود اعلام بر دو روز آتش‌بس می‌کنند اما متاسفانه به این دستور توجه نکردند و به نیروها حمله کردند.

وی با بیان اینکه شهدای خانطومان مقاومت جانانه کردند به طوری‌که امروز این شهدا به عنوان اسطوره‌های مقاومت مطرح هستند، افزود: آنها در بدترین شرایط دفاع کردند و امروز به شهدای خانطومان افتخار می‌کنیم با توجه به‌ شهدای زیاد در سوریه اما شهدای خانطومان به دلیل رشادت‌هایشان در اذهان ماندند.

فرمانده سپاه ناحیه آمل با اشاره به خصوصیات شهید حاجی‌زاده عنوان کرد: این شهید اردیبهشت مقاومت دو ویژگی خاصی داشت اینکه بسیار مهربان و دیگر صبور بود و این صبوری را موقع شهادت دیدیم.

داغمه چی با تاکید بر اینکه باید از این شهدا درس ایثار بگیریم و سبک شهدا را در زندگی پیاده کنیم، اظهار کرد: باید خیلی دقت کنیم تا خدمت به مردم را فراموش نکنیم؛ امروز اگر مسئول هستیم خون این شهدا در دفاع مقدس، برای ایجاد  امنیت و سلامت ریخته شد تا ما خدمت کنیم.

وی ادامه داد: در راستای مسئولیت‌مان دقت نکنیم خیانت کردیم؛ باید آن‌قدر خدمت کنیم تا مردم راضی شوند.

فرمانده سپاه ناحیه آمل با اشاره به وعده صادق عنوان کرد: در امر این پیروزی بزرگ و این وعده صادق وظیفه داریم تبیین کنیم چرا که کار بزرگی در وعده صادق اتفاق افتاد.

وی گفت: رژیم صهیونیستی اقدامی انجام می‌دهد که خط قرمز ما است و وعده صادق واکنش به این خط قرمز ما بود.

داغمه چی با بیان اینکه در وعده صادق نکات زیادی بود که یک نمونه این‌که ترس امریکا به ایران در این حماسه ثابت شد، افزود: دانشجوهای امریکا اقامه نماز داشتند و ماموران نگاه می‌کنند و این عزت است؛ وعده صادق باعث حمایت افکار عمومی در دنیا شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: ان‌شاالله به زودی مانند دفاع مقدس که می‌گفتیم راه قدس از کربلا می‌گذرد به زودی زود جمعیت میلیونی مردم را در فلسطین ببینیم.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1710382

مهمترین اخبار ایران و جهان: