نیوز سیتی!
26 آذر 1401 - 19:07

خادمان اربعین استان سمنان تجلیل شدند

سمنان- مسئول اربعین ستاد عتبات استان سمنان از برگزاری مراسم تجلیل خادمان اربعین سال جاری در سمنان با حضور نماینده ولی فقیه و استاندار سمنان خبر داد.

مهدی کاشفی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه همایش بزرگ تقدیر از خادمان اربعین حسینی استان سمنان امروز با حضور نماینده ولی فقیه در استان سمنان، استاندار سمنان، دبیر ستاد اربعین استان سمنان و فرمانده سپاه قائم استان سمنان و … برگزار شد، ابراز کرد: در این مراسم موکب داران اربعین سال جاری تقدیر شدند.

وی با بیان اینکه خادمان موکب ها، موکب داران، هیئات مذهبی استان سمنان حتی رانندگانی که تجهیزات موکب‌های اربعین حسینی استان سمنان را به عراق هدایت کردند و مسئولان و تسهیل گران موضوع اربعین سال جاری تقدیر شدند، افزود: استان سمنان در اربعین امسال ۴۰ موکب برپا کرده بود.

مسئول اربعین ستاد عتبات عالیات استان سمنان با بیان اینکه موکب‌های استان سمنان امسال بجز در شهرهای استان در مهران و مرزهای عراق، کربلا، مسیر پیاده روی، سامرا و نجف برپا شده بود و به زائران حسینی خدمت رسانی کرد، ابراز کرد: موکب رسانه‌ای و فرهنگی نیز در اربعین سال جاری توانست خدمات ویژه ای به زائران اربعین حسینی ارائه کند.

کاشفی با بیان اینکه امسال موکب‌های استان سمنان توانستند از ۸۰ هزار نفر پذیرایی کنند، بیان کرد: اسکان ۵۰ هزار نفر زائر در حالی که تمام سهمیه استان برای اسکان زائران ۳۰ هزار نفر بود، نشان از کار جهادی موکب‌های استان سمنان در اربعین سال جاری دارد که جای تقدیر داشت.

وی با بیان اینکه این حجم از خدمت رسانی جز در سایه علاقه به اهل بیت (ع) و کار جهادی میسر نمی‌شد، گفت: استان سمنان توانست مدیریت ۴۰ موکب در اربعین حسینی را به خوبی انجام دهد تا جایی که بسیاری از موکب‌های ما مورد استقبال فراوان قرار گرفتند.

به گزارش مهر، همایش تقدیر از خادمان پیاده روی نمادین اربعین دلدادگان حسینی نیز از سوی تبلیغات اسلامی استان سمنان در شهرستان‌های این استان در دست برگزاری است. نخستین همایش هفته گذشته در مهدی‌شهر برگزار شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 916394

مهمترین اخبار ایران و جهان: