نیوز سیتی!
04 دی 1401 - 10:37

راه های اصلی استان زنجان باز است/بازگشایی ۴۱ جاده روستایی

زنجان-رئیس مرکز مدیریت راه های استان زنجان گفت: با وجود بارش برف، همه محورهای مواصلاتی اصلی استان باز است و تردد در آنها جریان دارد.

محمد محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه با وجود بارش برف، همه محورهای مواصلاتی استان باز است و تردد در آنها جریان دارد، گفت: جاده های کوهستانی استان مه آلود بوده که این شرایط دید افقی رانندگان را کاهش داده است.

وی افزود: بارش های پراکنده برف در همه مسیرهای راه های اصلی این استان جریان دارد، افزود: رانندگان خودروهای خود را به تجهیزات زمستانی، اعم از تجهیزات گرمایشی، پتو، مواد غذایی خشک مجهز کرده و از چراغ‌های مه شکن استفاده کنند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای زنجان با بیان اینکه در پی بارش برف دیروز در استان زنجان راه ارتباطی بیش از ۵۰ روستا مسدود شده بود، گفت: در پی بارش سنگین برف دیروز راه ارتباطی بیش از ۵۰ روستا مسدود شده بود که راه ارتباطی ۴۱ روستا بازگشایی شده است.

محمدی تاکید کرد: راهداران در ۳۲ گردنه کوهستانی و صعب العبور به طور شبانه روزی برای مسافران و رانندگان عبوری از مسیرهای ارتباطی استان خدمات ارائه می‌دهند و رانندگانی که قصد تردد دارند برای اطلاع از وضعیت جاده‌های این استان و کشور با سامانه ۱۴۱، سایت www.۱۴۱.ir و نرم افزار موبایلی ۱۴۱ ارتباط برقرار کنند.

وی ادامه داد: رانندگان از سرعت، سبقت و عجله در ادامه مسیر خودداری کنند و هموطنان در صورت ضرورت سفر، برای تردد از وضعیت جاده های کشور مطلع شده، از سالم بودن خودرو و پر بودن باک اطمینان داشته باشند و وسایل زمستانی اعم از تجهیزات گرمایشی، پتو، مواد غذایی خشک و فاسد نشدنی و زنجیر چرخ همراه داشته باشند.

محمدی با بیان اینکه رانندگان و مسافران هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند تا شاهد حوادث رانندگی در جاده ها نباشیم، افزود: بر اساس پیش بینی هواشناسی زنجان بارش های پراکنده برف تا آخر وقت امروز در همه مناطق استان ادامه خواهد داشت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 932006

مهمترین اخبار ایران و جهان: