نیوز سیتی!
28 آذر 1401 - 20:07

شورای عالی سیاسی یمن: نیروهای مسلح یمن آماده‌اند

رئیس شورای عالی سیاسی یمن با بیان اینکه شرایط نه جنگ و نه صلح غیر قابل قبول است، تاکید کرد: نیروهای مسلح این کشور در آمادگی کامل قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن، ضمن هشدار در برابر پیامدهای شرایط نه جنگ و نه صلح، تاکید کرد که این شرایط نمی تواند تا ابد ادامه داشته باشد.

وی افزود: ما اقدامات مناسب را در زمان مناسب آن اتخاذ خواهیم کرد و مانع از افتادن یمن در تله‌ی ائتلاف متجاوز سعودی خواهیم شد، ما بار دیگر بر موضع ثابت صنعا در قبال صلحی که ضامن حاکمیت و استقلال یمن باشد تاکید و از هر گونه اقدام عملی در این زمینه استقبال می کنیم.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن عنوان کرد: تمایل به تحقق صلح در یمن باید تضمین کنند حقوق شهروندان و در رأس آن پرداخت حقوق کارمندان و بازگشایی فرودگاه ها و بنادر این کشور باشد.

المشاط تاکید کرد: تفکیک میان مسائل انسانی و سیاسی و نظامی از یکدیگر نشان دهنده صداقت در پرونده یمن است، البته گزارش ها نشان دهنده آمادگی کامل نیروهای مسلح برای ممانع از تحقق اطماع آمریکا و رژیم صهیوینستی در ثروت های یمن است، از این رو هر اقدامی که منجر به تشدید درد و رنج ملت یمن در سطوح اقتصادی، انسانی و نظامی شود، دارای عواقف خطرناکی خواهد بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 920594

مهمترین اخبار ایران و جهان: