نیوز سیتی!
28 آذر 1401 - 12:45

آرژانتین باید به آسیا ببالد/ ایران نیاز به تغییر تفکر دارد

خبرنگار و کارشناس فوتبال عمان قهرمانی آرژانتین در جام جهانی ۲۰۲۲ را لایق این تیم دانست و درباره عملکرد تیم ملی ایران گفت: انتظارات از بهترین تیم قاره آسیا خیلی بیشتر بود.

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در حالی به پایان رسید که تیم ملی آرژانتین توانست در فینالی جذاب فرانسه را در ضربات پنالتی شکست داده و جام طلا را بالای سر بگیرد.

«ولید العبری» خبرنگار «تووفه عمان» که در ایام برگزاری رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر مستقر بود و بیشتر تمرینات و بازی تیم‌های حاضر را از نزدیک تماشا کرده بود درباره مسائل مختلفی از جمله برگزاری این مسابقات، عملکرد نمایندگان آسیا و قهرمانی آلبی سلسته با خبرنگار مهر، گفتگو کرد که مشروح آن را در پی می‌خوانید:

قطر نمره عالی گرفت به جز تیمش!

العبری درباره میزبانی قطر در این دوره از رقابت‌ها گفت: همه چیز فوق‌العاده بود. اگر بخواهم تصویری از افتتاحیه تا اختتامیه در قطر را توصیف کنم چیزی جز شکوه یک رویداد نمی‌توانم بگویم. کشور قطر برای رسیدن به این خواسته به اوج هماهنگی در زمینه‌های مختلف رسیده بود. شهر دوحه در اختیار جام جهانی بود. به نظرم توریست‌هایی که به قطر آمدند از فوتبال لذت بردند. من کمترین حاشیه را از این دوره ثبت کردم.

خبرنگار فوتبال در قاره آسیا درباره شکست‌هایی که تیم ملی قطر در جام جهانی کسب کرد اظهار داشت: این مورد تنها نمره منفی برای قطر بود. آنها رؤیای بزرگی در سر داشتند اما این اتفاق ممکن نشد. مشکلی که در بازی‌های قطر می‌توانستید به راحت ببینید دوری آنها از مسابقه بود. بازیکنان تیم ملی قطر گویا خیلی با فوتبال پر شور و هیجان فاصله داشتند. آمادگی کامل برای بازی‌های فشرده با بهترین تیم‌ها را نداشتند.

آرژانتین باید به آسیا ببالد/ ایران نیاز به تغییر تفکر دارد

ژاپن نگین آسیا شد

او درباره نتایج نمایندگان فوتبال آسیا در این مسابقات تصریح کرد: قطعاً ژاپن فوتبال با کیفیتی نسبت به ایران، عربستان، کره جنوبی و حتی استرالیا انجام داد. شاید عربستان توانست آرژانتینی که قهرمان جهان شد را شکست دهد اما این ژاپن بود که سطح کیفیت فوتبال آسیا را در درجه عالی نشان داد. ژاپن مستحق حضور در جمع چهار تیم نهایی هم بود اما کم تجربگی بازیکنانش مانع از این اتفاق شد.

ایران اصلاً اندازه خودش نبود

تحلیل‌گر فوتبال آسیا که قبل از شروع رقابت‌ها پیش بینی کرده بود تیم ملی ایران خلق شگفتی خواهد کرد درباره عملکرد کارلوس کی روش و بازیکنانش در این دوره از بازی‌ها یادآور شد: ایران اصلاً خوب نبود. فکرش را هم نمی‌کردم این تیم نتواند بازی‌های خوبی انجام دهد. لیست بازیکنان تیم ملی ایران از حضور بازیکنان با کیفیت تکمیل بود اما مهدی طارمی، سردار آزمون و علیرضا جهانبخش اصلاً خوب نبودند.

العبری ادامه داد: تیم ملی ایران می‌توانست خیلی بهتر از اینها باشد اما این اتفاق نیفتاد. نمی‌دانم چرا تاکتیک این تیم برای بازی با آمریکا اینقدر دفاعی بود. ایران می‌توانست با یک امتیاز صعود کند اما خیلی عقب نشینی داشت.

اسم کی روش بزرگ است

خبرنگار تووفه عمان در خصوص انتقادات از کارلوس کی روش به دلیل عدم تحقق رؤیای صعود به دور حذفی جام جهانی گفت: کی روش اسم بزرگی دارد. او کارنامه‌ای درخشان از حضور در تیم‌های مختلف دارد اما نکته بسیار مهم این است که سرمربی تیم ملی نیاز به اندیشه‌ای داشت که بتواند برای هر بازی تغییر دهد. این روند نمی‌توانست کمکی به تیم ملی ایران کند. ماندن یا رفتن کی روش موضوعی است که به فدراسیون فوتبال ایران مربوط می‌شود. باید دید آیا او می‌تواند خواسته‌های تیمی که هوادارانش واقعاً در آسیا منحصر به فرد هستند را برآورده کند.

آرژانتین باید به آسیا ببالد/ ایران نیاز به تغییر تفکر دارد

آرژانتین باید قهرمان می‌شد

العبری که بیشتر از ۳۰ بازی جام جهانی را از نزدیک تماشا کرده بود درباره قهرمانی آرژانتین در جام جهانی ۲۰۲۲ یادآور شد: بدون شک سطح فنی تیم‌ها بسیار بالاتر از آنچه که فکر می‌کردم بود. مدعیان قهرمانی با تمام توان آمده بودند اما تعدادی از آنها مثل آلمان و اسپانیا و برزیل فکرش را هم نمی‌کردند با مراکش و ژاپن به مشکل بخورند. در بین این تیم‌ها آرژانتین که بازی اول را از عربستان باخت دیگر دچار افت فنی نشد. آرژانتین برای رسیدن به طلا برنامه ریزی داشت.

خبرنگنار عمانی حاضر در جام جهانی افزود: حالا آرژانتین باید به قطر ببالد. رؤیای آنها رقم خورد. مسی به بهترین و پر افتخارترین بازیکن دنیا تبدیل شد و فکر نمی‌کنم کسی در کشور آنها چیزی جز این می‌خواست.

آرژانتین باید به آسیا ببالد/ ایران نیاز به تغییر تفکر دارد

طرفداران خاص مسی

«مسی را وقتی در زمین راه می‌رفت نگاه می‌کردند گویا دیگر چیزی برایشان مهم نبود». العبری از تجربه تشویق هواداران آرژانتین در طول جام جهانی به وجد آمده بود اما با گفته جمله بالا نشان داد مسی جایگاه ویژه ای در بین طرفداران فوتبال دارد. این خبرنگار افزود: مسی واقعاً همه را جادوی خود کرده بود. وقتی اسم مسی می‌آمد، هم لبخند می‌دیدم و هم اشک! در عمرم ندیده بودم بازیکنی اینقدر محبوب باشد. وقتی چشمان هواداران آرژانتین را دنبال می‌کردم که مسی را نظاره می‌کنند احساسم این بود آنها هیچ چیز دیگری برایشان اهمیت ندارد. او همه را شیفته خود کرده بود.

آرژانتین باید به آسیا ببالد/ ایران نیاز به تغییر تفکر دارد

منبع: مهر
شناسه خبر: 919694

مهمترین اخبار ایران و جهان: