نیوز سیتی!
03 دی 1401 - 18:28

اجرای پروژه عمرانی به ارزش یک‌هزار و ۲۱۱ میلیارد تومان در اردبیل

اردبیل- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: امسال در حوزه راهداری و کارهای عمرانی بیش از یک‌هزار و ۲۱۱ میلیارد تومان کار عمرانی در استان اردبیل انجام شده است.

کلیم‌اله وثوقی در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: ۶ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی در استان اردبیل وجود دارد که پنج هزار کیلومتر آن راه روستایی است که ما نسبت به آسفالت، نگهداری و بهسازی آن تلاش مؤثری را انجام می‌دهیم.

وی تصریح کرد: با تلاش پیمانکاران و کار عمرانی تعریف شده به ارزش یک‌هزار و ۱۴۰ میلیارد تومان، عملیات نگهداری، روکش آسفالت و ارتقای ایمنی راه‌های استان انجام شده و ۷۹۴ میلیارد تومان تاکنون کار اجرایی در حوزه راه‌های روستایی به انجام رسیده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: از پنج هزار کیلومتر راه روستایی، یک‌هزار و ۱۲۰ کیلومتر آن آسفالت شده تا با هزینه ۴۱۷ میلیارد تومان در این بخش بتوان به کارهای مهم و اساسی دست زد.

وثوقی مجموع کارهای عمرانی انجام شده حوزه راهداری را در سال‌جاری یک‌هزار و ۲۱۱ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: در راهداری زمستانی نیز ۷۵ اکیپ راهداری با ۳۰۰ دستگاه ماشین‌آلات و ۴۰۰ نفر پرسنل در ۲۳ نقطه حادثه‌خیز استان حاضر شده و به هموطنان ارائه خدمات می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: از ۱۵ آذرماه طرح زمستانی راهداری استان اردبیل آغاز شده و تا ۱۵ فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت که ۴۵ هزار تن ماسه، شن و نمک نیز برای برف‌روبی جاده‌ها ذخیره شده است.

مخالف سرعت‌گیرها هستم

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با بیان اینکه به شدت مخالف نصب سرعت‌گیر در جاده‌های شهری و روستایی هستم، اضافه کرد: در کمیسیون ایمنی نیز بارها اعلام کردیم که نباید در روستاها سرعت‌گیرهای متعددی مانع از عبور و مرور ایمن شوند.

وثوقی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در سال‌های اخیر و با پیگیری‌های انجام شده در راه‌های فرعی و روستایی، بیش از ۶۰ سرعت‌گیر حذف شده و همچنان با همکاری بنیاد مسکن تلاش می‌کنیم در داخل روستاها نیز سرعت‌گیرها به حداقل برسد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل طول راه‌های دارای روشنایی استان را ۱۸۰ کیلومتر اعلام کرد و ادامه داد: در یک سال اخیر نیز سعی کردیم در مسیرهای مختلف روشنایی مناسبی راه‌اندازی کنیم تا شرایط تردد ایمن‌تری را شاهد باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 931106

مهمترین اخبار ایران و جهان: