نیوز سیتی!
29 آذر 1401 - 15:28

کاهش 8 درصدی ارزبری و افزایش تولید صنعت لوازم خانگی

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به کاهش 8 درصدی ارزبری صنعت لوازم خانگی گفت: این موضوع حاکی از افزایش عمق ساخت داخل در صنعت لوازم خانگی است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سیدرضا فاطمی امین امروز در مراسم افتتاح بیست و دومین نمایشگاه‌ بین‌المللی صنعت لوازم خانگی با تاکید بر اینکه باید اقدامات گسترده‌ای در حوزه صادرات لوازم خانگی انجام دهیم، گفت: این صنعت اکنون به بلوغ رسیده لذا باید به فراتر از مرزها نیز فکر کنیم. 

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر لزوم دانش بنیان شدن تولید محصولات لوازم خانگی، افزود: در زمینه افزایش ساخت داخل اقداماتی درباره تولید الکتروموتورهای ماشین لباس‌شویی و کمپرسور یخچال و فریزر آغاز شده است. 

وی با بیان اینکه صنعت لوازم خانگی تاکنون توانسته نیاز بازار داخلی را به خوبی تامین کند، اظهار داشت: بنابراین در گام دوم باید به جهانی شدن این صنعت فکر کرد. 

* کاهش 8 درصدی ارزبری صنعت لوازم خانگی

فاطمی امین اظهار داشت: صنعت لوازم خانگی کشور در 8 ماهه نخست امسال به  رشد 8 درصدی در تولید رسیده است همچنین کاهش هشت درصدی ارزبری داشته است که این موضوع حاکی از افزایش ساخت داخل در صنعت لوازم خانگی است. 

وزیر صمت اظهار داشت: رشد 26 درصدی صادرات محصولات لوازم خانگی تا 26 آبان به ثبت رسیده است و این نشان می‌دهد این صنعت از نظر کیفی هم رو به رشد است. 

وی از به روز رسانی سند راهبردی صنعت لوازم خانگی و پیشرفت 80 درصدی آن خبر داد و گفت: در سند مذکور حوزه‌های واردات، صادرات، کاهش هزینه‌ها و ... هدف‌گذاری شده است. 

به گزارش فارس: بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت لوازم خانگی امروز سه‌شنبه 29 آذر آغاز به کار کرد و تا روز جمعه دوم دی ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپاست. 

انتهای پیام/ ت 33

منبع: فارس
شناسه خبر: 922594

مهمترین اخبار ایران و جهان: