نیوز سیتی!
05 دی 1401 - 12:43

شاخص باروری در بیله‌سوار کاهش یافته است/بیله‌سوار در مسیر پیری

بیله سوار - فرماندار بیله سوار گفت: نرخ باروری در بیله سوار ۱.۵ درصد است که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، صاحبعلی اصغری صبح دوشنبه در بازدید از اداره ثبت احوال شهرستان بیله سوار به مناسبت هفته ثبت احوال اظهار کرد: حدود ۸۷.۵ درصد جمعیت شهرستان نسبت به دریافت کارت ملی هوشمند اقدام کرده اند که از ابتدای اجرای این طرح ۳۸ هزار و ۱۳۴ نفر صاحب کارت ملی شدند.

وی به آمار ۹ ماهه شهرستان در ثبت وقایع حیاتی اشاره و خاطرنشان کرد: در ۹ ماهه سال جاری ۳۵۶ مورد ولادت، ۱۸۳ مورد وفات، ۱۶۸ مورد ازدواج و ۶۲ مورد طلاق در شهرستان به ثبت رسیده است که در تمامی وقایع چهارگانه نسبت به مدت مشابه سال قبل روند کاهشی را شاهد هستیم.

فرماندار بیله سوار نرخ رشد جمعیت در این شهرستان را ۲۹ صدم درصد اعلام کرد و گفت: شاخص باوری شهرستان بیله سوار ۱.۵ درصد است که نسبت به سال‌های گذشته کاهش داشته است.

اصغری گفت: براساس آمار بیش از ۴۵ درصد جمعیت شهرستان بین سن ۳۰ تا ۶۴ سال دارند و ۲۵ درصد جمعیت نیز دارای سن بین ۱۵ تا ۲۹ سال می‌باشند که با این روند جمعیت شهرستان بیله سوار به سمت پیری حرکت می‌کند.

وی سیاست جوانی جمعیت را یادآور شد و بیان کرد: دولت با اجرای این سیاست و ارائه مشوق‌های لازم در مناطق مختلف کشور می‌تواند جلوی پیری جمعیت را گرفته و نیروی انسانی کشور را که مهمترین سرمایه اجتماعی هستند در بهترین شرایط ممکن حفظ کند.

فرماندار بیله سوار با قدردانی از زحمات و خدمات ارزشمند کارکنان ثبت احوال در ارائه خدمات به مردم بیان کرد: آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال مبنای خوبی برای برنامه ریزی خرد و کلان کشور می‌باشد و همین امر نقش و جایگاه ثبت احوال را در اداره جامعه پررنگ و برجسته کرده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 935506