نیوز سیتی!
05 دی 1401 - 13:33

شدت گرفتن بحران بدهی مردم انگلیس

به نظر می‌رسد در ماه‌های نخست سال آینده شاهد موج گرفتن روند افزایش بدهی مردم انگلیس باشیم.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، افزایش هزینه‌ زندگی در انگلیس موجب شده تا خانوارهای زیادی در این کشور نتوانند بدهی‌هایشان را پرداخت کنند.

موسسه ویچ اعلام کرده 1.9 میلیون خانواده انگلیسی در 30 روز اخیر حداقل یکی از اقساط وام مسکن، رهن، اجاره، کارت اعتباری، یا دیگر بدهی‌های خود را پرداخت نکرده‌اند.

این موسسه اعلام کرده در حالی مردم انگلیس در پرداخت بدهی‌هایشان مانده‌اند که به طور معمول در ماه‌های آخر سال میزان آن‌ها کاهش می‌یابد و در اوایل سال افزایش پیدا می‌کند.

ویچ گفته آمارها حاکی از آن است که در هفته‌ها و ماه‌های آتی و با شدت گرفتن رکود در اقتصاد انگلیس، موجی از عدم پرداخت بدهی و اقساط از سوی خانواده‌ها در انگلیس شکل خواهد گرفت.

در عین حال انتظار می‌رود مردم انگلیس در سال آینده با فشار‌های مالی بیشتری روبرو باشند.

بیشترین پولی که خانواده‌های انگلیسی در پرداخت آن مانده‌اند قبض گاز و برق بوده و تحقیق ویچ نشان می‌دهد که اجاره‌نشین‌های انگلیسی بیش از دیگران در تسویه بدهی‌ها و قبض‌های خود با مشکل مواجهند.

روسیو کونچا، مدیر ویچ، اعلام کرده که این نگرانی وجود دارد که تعداد زیادی از شهروندان انگلیس در ماه نخست سال آینده با مشکل افزایش بدهی روبرو شوند؛ دلیل آن هم این است که در پس افزایش مخارج در تعطیلات کریسمس بدهی کارت‌های اعتباری آن ها افزایش خواهد یافت و به صورت همزمان شاهد ادامه بحران افزایش هزینه‌های زندگی در کشور خواهیم بود.

پایان پیام‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌/

منبع: فارس
شناسه خبر: 935650

مهمترین اخبار ایران و جهان: