نیوز سیتی!
26 آذر 1401 - 09:05

بزرگترین شرکت های دانش بنیان گلستان در زمینه پزشکی فعالیت می کنند

گرگان- رئیس پارک علم و فناوری گلستان گفت: بزرگترین شرکت های دانش بنیان گلستان در زمینه پزشکی فعالیت می کنند.

مهدی غفاری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: در ابتدای سال حدود ۵۰ شرکت دانش بنیان در گلستان فعالیت داشت که هم اکنون به ۶۰ شرکت رسیده است.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان افزود: حدود ۸۰ شرکت هم در مرحله ارزیابی اولیه بوده و به نظر می‌رسد یک سوم آنها بتوانند مجوز دانش بنیانی را اخذ کرده و به این مجموعه اضافه شوند.

وی بیان کرد: در همین راستا کارگزار ویژه ای را برای امور دانش بنیان در خدمت گرفته‌ایم و تاکنون سه تیم از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای بررسی مسائل شرکت‌های دانش بنیان به استان آمده‌اند.

غفاری گفت: هدف دو برابری شرکت‌های دانش بنیان، هدف بزرگی است که امیدواریم محقق شود.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان اضافه کرد: در طول سنوات گذشته از سال ۹۱ تاکنون ۵۰ شرکت داشتیم و هم اکنون می‌خواهیم در یک سال ۵۰ شرکت جدید ایجاد کنیم که کار سختی است ولی همکاری خوبی را با صمت، میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی و دانشگاه علوم پزشکی داریم و امیدواریم با کمک آنها این امر را محقق کنیم.

وی عنوان کرد: در ارزیابی شرکت‌ها، همان سخت گیری سابق وجود داشته و معاونت علمی و فناوری بسیار دقیق موضوع را بررسی می‌کند ولی ما پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم.

غفاری ادامه داد: بزرگترین شرکت‌های دانش بنیان در گلستان در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی فعالیت می‌کنند که در حوزه دارو، یکی از معدود شرکت‌های بیوتکنولوژی کشور را داریم، در حوزه محصولات ضدعفونی کننده و تجهیزات، بزرگترین تولیدکننده کشور هم در گلستان مستقر است.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان بیان کرد: در تجهیزات انتقال خون هم شرکت دانش پژوهش فجر یکی از بزرگترین شرکت‌های دانش بنیان استان است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 914950

مهمترین اخبار ایران و جهان: