نیوز سیتی!
23 آذر 1401 - 16:45

رشد ۱۵۶ درصدی اشتغال زایی در شهریار طی یک سال گذشته

شهریار - رئیس صمت شهریار از رشد ۱۵۶ درصدی ایجاد اشتغال در این شهرستان طی یک سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، موسی احمدی ظهر سه شنبه در نشست خبری به تشریح عملکرد ۶ ماهه این اداره پرداخت و اشاره کرد: ساماندهی لکه‌های صنعتی علی رغم محدودیت‌هایی که وجود داشت با حمایت فرمانداری و نماینده مجلس انجام گرفت و با توجه به تقاضا برای اشتغال توسعه این بخش را خواستاریم تا صنایع قابل توجه در شهریار متمرکز شود.

وی ادامه داد: ۱۸ واحد صنایع غیر فعال و راکد داشتیم، که با پشتیبانی جلسات ستاد تسهیل که ۲۷ جلسه داشتیم صنایع راکد را به جریان انداختیم.

احمدی خاطرنشان کرد: ما در بخش صنف چالش‌های زیادی داشتیم و مطالعات فنی توسط مشاورین متخصص صورت گرفت اولین قدم اصلاح ترکیب اتاق اصناف بود و با برنامه ریزی مدون و هم فکری مجموعه تحولات صنفی داشته باشیم.

رئیس صمت شهریار در ادامه به بلاتکلیفی اصناف و مکان‌های صنفی غیر مجاز پرداخت و تصریح کرد: ظرف ۲ ماه گذشته ۳ هزار واحد صنفی بدون پروانه شناسایی شده و به مراجع قانونی ارجاع داده شده است و بخش ساماندهی اصناف را با الویت پیش می‌بریم.

وی به نظارت و بازرسی اصناف‌ها اشاره کرد و افزود: نظارت و کنترل بازار در وضعیت فعلی کشور از مهم‌ترین اقدامات اداره صمت است که این مهم با جدیت ادامه دارد همچنین ۱۳ واحد شرکت‌های دانش بنیان داریم که سعی داریم صنایع دانش بنیان را قوی‌تر مستقر بکنیم.

احمدی در رابطه با حوزه اشتغال نیز از رشد ۱۵۶ درصدی ایجاد اشتغال در این شهرستان طی یک سال گذشته خبر داد و گفت: خوشبختانه در شهرستان شهریار دغدغه اشتغال نیست و افرادی که جویای کار هستند می‌توانند در واحدهای تولیدی مشغول شوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 910906

مهمترین اخبار ایران و جهان: