نیوز سیتی!
23 آذر 1401 - 12:38

پیگیر ویلا سازی در طرح مسکن ملی استان سمنان هستیم

سمنان- استاندار سمنان با بیان اینکه پیگیر ویلا سازی در مسکن ملی استان هستیم، گفت: در اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، بحث ویلا سازی در شهرهایی که زمین کافی در اختیار دارند، محقق می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدرضا هاشمی صبح چهارشنبه در جلسه شورای مسکن استان سمنان به میزبانی استانداری درباره آخرین وضعیت مسکن ملی و درخواست‌های مردم در این ارتباط، بیان کرد: در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، بحث ویلا سازی در شهرهایی که زمین کافی در اختیار دارند، محقق شود.

وی با بیان اینکه الصاق پیوست فرهنگی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، ضروری است.، افزود: مباحث و موارد مرتبط با نهضت ملی مسکن استان از طریق مرکز به صورت هفتگی در راستای رسیدگی و تسریع در امور پیگیری شود.

استاندار سمنان ادامه داد: مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو شورای مسکن، بررسی و رسیدگی به موارد و مباحث پیرامون اجرا و ساخت در طرح نهضت ملی مسکن را در راستای تسهیل در امور مردم در دستور کار قرار دهند.

هاشمی با اشاره به طرح ساخت مسکن ملی در بافت فرسوده شهری، تاکید کرد: بانک‌های عامل استان در اجرای هرچه بهتر طرح نهضت ملی مسکن بویژه در قالب خود مالکی و بافت فرسوده، همکاری مطلوبی داشته باشند.

وی افزود: اولویت کاری و وظیفه ذاتی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تأمین مسکن برای روستاییان است که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان باید در این مهم به صورت جدی ورود کند.

به گزارش مهر، بسیاری از مردم و نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستار توجه دولت به ویلا سازی در طرح نهضت ملی مسکن شدند و اعلام داشتند که آپارتمان سازی مناسب اجرای طرح مسکن ملی نیست به نظر می‌رسد استاندار سمنان که سابقاً اعلام کرده بود زمین از جمله موانع ویلا سازی در استان سمنان است، به این خواسته واکنش نشان داده است.

روز گذشته خبرگزاری مهر در گفتگویی با نماینده دامغان در مجلس شورای اسلامی به ضرورت موضوع ویلا سازی در دامغان در طرح ملی مسکن پرداخت، این گفتگو را می‌توانید در لینک ذیل مطالعه کنید:

مخالف آپارتمان سازی در مسکن ملی دامغان هستیم

منبع: مهر
شناسه خبر: 910106

مهمترین اخبار ایران و جهان: