نیوز سیتی!
24 آذر 1401 - 15:52

جاسوس عربستانی توئیتر به حبس محکوم شد

یکی از کارمندان سابق توئیتر که قبلا به اتهام جاسوسی در ایالات متحده به نمایندگی از خانواده سلطنتی سعودی مجرم شناخته شده بود، به بیش از سه سال زندان محکوم شد.

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از ایندیپندنت، به گفته نمایندگان دادستانی آمریکا، احمد ابوعمو، یکی از کارمندان سابق توئیتر که قبلا به اتهام جاسوسی در آمریکا به نمایندگی از خانواده سلطنتی سعودی مجرم شناخته شده بود، به سه سال و نیم حبس محکوم شد.

وزارت دادگستری آمریکا خاطرنشان کرد که یکی دیگر از کارمندان توئیتر که به اطلاعات حساب کاربری محرمانه دسترسی داشته و فردی که گفته می‌شود با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی ارتباط نزدیکی دارد، نیز در این موضوع دخیل بوده‌اند. این وزارتخانه معتقد است که این دو نفر برای فرار از دست مقامات آمریکایی به عربستان سعودی گریختند.

دادستان‌ها به دنبال مجازات بیش از هفت سال زندان بودند و گفتند که می‌خواهند حکم به اندازه‌ای قوی باشد تا مانع دیگران در بخش فناوری و رسانه‌های اجتماعی از فروش داده‌های کاربران شود.

ابوعمو پنجم نوامبر 2019 در سیاتل دستگیر و به عنوان عامل عربستان سعودی متهم شد. به گزارش آسوشیتدپرس، این اولین بار است که عربستان سعودی به جاسوسی در آمریکا متهم می‌شود.

براساس شهادت یکی از ماموران اف‌بی‌آی، ابوعمو از سال 2014 رشوه‌‌هایی را از مقامات سعودی دریافت کرده است.

این حادثه نشان داد که چگونه توئیتر می‌تواند منبع اطلاعاتی ارزشمندی برای دولت‌ها و سازمان‌های خارجی برای جمع‌آوری اطلاعات یا تأثیرگذاری بر افکار عمومی باشد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 912806

مهمترین اخبار ایران و جهان: