نیوز سیتی!
20 آذر 1401 - 15:15

تورم باعث افزایش قیمت خدمات پزشکی شد

نماینده مجلس گفت: در ماههای گذشته قیمت ارز افزایش یافت. همچنین تورم باعث افزایش قیمت خدمات پزشکی و دستمزد پزشکان شده و دستمزد پزشکان و پرستاران در کشورهای همسایه بیشتر از داخل کشور است.

 علیرضا پاک فطرت نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، با اشاره به عملکرد وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: وزیر بهداشت به نسبت دیگر وزرا، عملکرد خوبی داشته و اینجانب از عملکرد ایشان بخصوص در ایام کرونا رضایت دارم.

 وی با اشاره به برخی از مشکلات موجود از جمله دارو گفت: برخی از این مشکلات به محدودیت‌های بودجه‌ای، حذف ارز ترجیحی، افزایش قیمت ارز و افزایش قیمت دارو مربوط می شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: در ماههای گذشته قیمت ارز افزایش یافت. همچنین تورم باعث افزایش قیمت خدمات پزشکی و دستمزد پزشکان شده  و دستمزد پزشکان و پرستاران در کشورهای همسایه بیشتر از داخل کشور است.

پاک فطرت اضافه کرد: مجموعه مشکلاتی وجود دارد که نمی توان همه آنها را به گردن وزیر انداخت.

 وی با بیان اینکه  وزیر بهداشت در حال تلاش و کار است و باید با هماهنگی مجلس و دولت مشکلات موجود رفع گردد، تصریح کرد: آقای دکتر عین اللهی در ایام کرونا و همچنین در طرح دارویار خوب عمل کرد اما باید مشکلات بودجه کشور را برطرف کرد.

نماینده شیراز در مجلس با اشاره به طرح استیضاح وزیر بهداشت که در مجلس مطرح شده گفت: اینجانب با استیضاح وزیر مخالفم  چرا که معتقدم استیضاح مشکلی را حل نمی کند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 904550

مهمترین اخبار ایران و جهان: