نیوز سیتی!
04 آذر 1402 - 12:38

اولین کنفرانس حکمرانی در کردستان برگزار می‌شود

استاندار کردستان گفت: اولین کنفرانس استانی حکمرانی در این استان برگزار می‌شود و نقطه عزیمت برای استان باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا پیش از ظهر امروز در پیش‌کنفرانس حکمرانی که به ریاست پورعزت رئیس دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: این کنفرانس ملی برای تمرکز بر حل مسائل کشور و ارائه راهکار و پیشنهادات است که برای رسیدن به اهداف و سیاست‌های کلی نظام از سوی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

استاندار کردستان گفت: اولین کنفرانس استانی حکمرانی نیز در استان کردستان برگزار می‌شود و این فرصتی مغتنمی است که باید از آن بهره گرفت.

وی افزود: در حکمرانی، نیازمند راهبرد منطبق بر سیاست های کلی و اهداف عالی نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان اسناد بالادستی هستیم که باید مورد توجه و اهتمام مدیران و کارگزاران قرار گیرد.

زارعی‌کوشا شرایط استان کردستان را شرایطی خاص دانست و خاطرنشان کرد: البته ممکن است این شرایط در هر استانی متناسب با شرایط آن خاص باشد اما در کردستان با وجود ظرفیت‌های بومی، جغرافیای سیاسی و آنچه در طول تاریخ چه در این منطقه اتفاق افتاد، شرایطی را پیش آورده که برای گذر از محرومیت و فرصت‌های از دست رفته، برنامه‌ای مدون نیاز دارد.

استاندار کردستان اذعان کرد: کردستان ویژگی‌ها و ظرفیت‌های برجسته‌ای دارد و همانگونه که امام فرموده‌اند، کردستان استانی فرهنگی است.

وی با تاکید بر اینکه مسئله اصلی در استان کردستان با درنظر گرفتن همه حوزه‌ها، توسعه و پیشرفت است، گفت: مسئله اقتصاد بر همه مشکلات سایه افکنده البته به این معنا نیست که همه مشکلات ریشه در اقتصاد دارد، اما می‌توان گفت یکی از موثرترین عوامل اقتصاد است و رهاورد این نشست و این جلسه باید نقطه‌ عزیمت برای دستاوردهای استان باشد.

استاندار کردستان گفت: در کنار دیگر مسائل باید به صورت ویژه به اقتصاد استان توجه شود.

وی برای ایجاد اولین دانشکده حکمرانی زیرمجموعه دانشکده حکمرانی تهران در استان کردستان اعلام آمادگی کرد و گفت: با بهره‌گیری از ظرفیت این دانشگاه برای تمرکز بیشتر به مسائل استان و حل آنها استفاده شود.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۷۲

منبع: فارس
شناسه خبر: 1583794

مهمترین اخبار ایران و جهان: