نیوز سیتی!
06 آبان 1402 - 19:15

کفی مرگ دشت‌روم؛ آقایان راهداری اینجا راهی برای فرار از مرگ نیست+فیلم

بی‌شک با فرا رسیدن فصل سرما و بارندگی‌ها با ادامه روند کنونی شاهد حوادث خونباری در این نقطه از جاده یاسوج بابامیدان حد فاصل دوراهی سپیدار تا پل تنگاری خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج؛ راه و جاده مهم‌ترین عنصر توسعه یک کشور و استان به شمار می‌رود که شاید دلیل عقب ماندگی و عقب افتادگی کهگیلویه و بویراحمد نسبت به سایر استان‌ها همین نبود راه‌های مناسب است که البته در سال‌های اخیر بسیاری از بن‌بست‌ها و گره‌ها در راه‌های ارتباطی استان باز شده است.

اما به رغم باز شدن بسیاری از بن‌بست‌های مواصلاتی در استان کهگیلویه و بویراحمد مثل همین جاده یاسوج به بابا میدان اما باز هم نقاط حادثه خیز و خطرناکی در جاده‌های استان وجود دارد که همه روزه اخبار ناخوشایندی از زبان پلیس و مسئولان اورژانس ۱۱۵ شنیده می‌شود.

همین چند ماه پیش بود که به دلیل وجود یک نقطه خطرساز و حادثه آفرین به نام پیچ تنگ کناره تریلی با ۹۰ تن بار ترمز برید و ۶ نفر از مردم بی‌گناه را به خاک و خون کشید و خانواده‌ای را از صفحه روزگار محو کرد.

در خصوص پیچ تنگ کناره سال‌های سال است که پلیس داد می‌زند و کمک می‌خواهد تا مسئولان به خود آمده و در ۵ کیلومتری مرکز استان چنین نقطه حادثه خیز و خطرناکی را برطرف کنند.

نکته جالب اما تاسف بار اینکه در نشست‌های چند وقت اخیر مسئولان انتظامی استان از فرمانده پلیس کهگیلویه و بویراحمد گرفته تا مسئولان پلیس شهرستان‌ها می‌گویند که بسیاری از جرم‌ها و مشکلات و ناامنی‌ها در استان یا به نقطه صفر رسیده یا روند کاهشی به خود گرفته است اما روند تصادفات و مرگ و میرهای ناشی از تصادفات جاده‌ای روز به روز بیشتر می‌شود و این آمار در کهکیلویه و بویراحمد هرگز از روند تصاعدی فاصله نگرفته است.

از پیچ تنگ کناره که بگذریم نقطه‌ای خطرناک که رسانه‌ها ده‌ها و بلکه صدها بار به مسئولان هشدار داده بودند به جاده کفی دشت روم می‌رسیم جایی که قسمتی از آن در حال حاضر در دستور کار قرار گرفته و در حال بهسازی آن هستند.

اما قابل توجه استاندار محترم با مدیرکل راهداری استان کهگیلویه و بویراحمد اینکه؛ حد فاصل پل تنگاری تا جاده سپیدار هر لحظه بوی خون و مرگ می‌دهد آقایان راهداری کهگیلویه و بویراحمد بدانند که اکنون با ایجاد این راه موقت غیراستاندارد که هیچ راه فراری در آن وجود ندارد هر لحظه ممکن است خانواده‌ای گرفتار تریلر مرگ شده و به مانند آب خوردن جان خود را از دست دهند.

مسئولان راهداری کهگیلویه و بویراحمد می‌بایست بنا به ضرب المثلی که می‌گوید اگر لیوان آبی در دست داری آن را کنار بگذار به فکر رفع هرچه سریع‌تر مشکل در این قسمت از جاده دشت روم باشند.

بی‌شک با فرا رسیدن فصل سرما و بارندگی‌ها با ادامه روند کنونی شاهد حوادث خونباری در این نقطه از جاده یاسوج بابامیدان حد فاصل دوراهی سپیدار تا پل تنگاری خواهیم بود.

حشمت کریمی‌زاده از معتمدین منطقه دشت‌روم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: علاوه بر این در برخی از نقاط دیگر جاده دشت روم تاکنون ده‌ها نفر جان خود را از دست داده‌اند که می‌بایست مسئولان فکری به حال آن کنند

او از خانواده‌هایی سخن به میان آورد که برای نمونه دو فرزند خود را در یک نقطه از دست دادند و یا مادری که تنها فرزند پسر خود را چندی پیش در یکی از این نقاط حادثه خیز جاده از دست داد و باید پرسید جوابگوی این خانواده‌های داغدار چه کسی است؟

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1553406

مهمترین اخبار ایران و جهان: