نیوز سیتی!
30 آبان 1402 - 11:11

سیزدهمین نمایشگاه گردشگری پارس در فارس برگزار خواهد شد

معاون گردشگری و امور زیارت استانداری فارس گفت: سیزدهمین نمایشگاه گردشگری بین المللی پارس دی ماه امسال در شیراز برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز ، محمد فرخ زاده پیش از ظهر دوشنبه در نشستی خبری بیان کرد: یکی از رویداد های مهم گردشگری در استان فارس و کشور برگزاری این نمایشگاه است از این رو تلاش شده تا با تعامل میان تمامی دستگاه های اجرایی شرایط برای برپایی ویژه این نمایشگاه فراهم شود البته با استفاده از تمامی ظرفیت های موجود در استان بتوان نقش ویژه ای در بهبود گرشگری فارس و کشور داشت. 

وی اضافه کرد: از جمله ویژگی هایی که این نمایشگاه دارد میتوان به تمرکز بر روابط بین الملل در حوزه گردشگری اشاره کرد که تلاش شده تا با حضور فعالین بین المللی زمینه توسعه روابط در حوزه گردشگری فراهم کرد این در حالی است که تلاش شده تا امتیاز های ویژه ای نیز در این نمایشگاه به فعالان این حوزه ارائه شود. 

به گفته این مقام مسئول یکی دیگر از ویژگی های این نمایشگاه برپایی میز عشایر است و تصریح کرد: آموزش های عمومی در حوزه گردشگری مغفول مانده و باید این آموزش ها به تمامی آحاد جامعه ارائه شود و در این نمایشگاه نیز تلاش شده تا شرایط برای آموزش عمومی گردشگری در نمایشگاه فراهم شود. 

معاون استاندار فارس در ادامه یادآور شد: افزایش اشتغال مولد یکی از اهدافی است که در نمایشگاه گردشگری در قالب بسته های سرمایه گذاری به سرمایه گذاران ارائه خواهد داد. 

فرخ زاده معتقد است عناصر مهم در نمایشگاه گردشگری پارس مد نظر است  که شامل رفاه ، امنیت ، آرامش خانواده و گردشگری سبز است تا بتوان با ایجاد فضای اجتماعی متفاوت عاملی برای توسعه گردشگری بود. 
او تصریح کرد: در نمایشگاه گردشگری پارس تلاش شده تا در کمترین زمان مجوز های سرمایه گذاری در این بخش برای افراد علاقه مند صادر شود و امکان جذب سرمایه در این بخش آماده شود. 

فارس کانون رویداد های گردشگری 

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس نیز در این جلسه گفت: استان فارس دارای ظرفیت های مختلفی در تمامی حوزه های گردشگری است از این رو استان میتواند کانون گردشگری در کشور باشد. 

سید موید محسن نژاد اضافه کرد: 10 درصد از آثار ثبت شده و 30 درصد از آثار تاریخی کشور در استان فارس قرار گرفته که نشان از اهمیت استان در حوزه گردشگری است. 

به گفته این مقام مسئول برای برگزاری رویداد های مختلف گردشگری باید شرایط برای اجرای این گونه رویداد ها فراهم شود از این رو زیرساخت های گردشگری نیز باید در استان توسعه یابد. 

محسن نژاد تصریح کرد: ر راستای توسعه گردشگری در استان فارس بیش از 190 مجوز برای ایجاد اقامتگاه صادر شده تا این مهم زمینه ای برای توسعه گردشگری در فارس باشد. 

پایان پیام/ن

منبع: فارس
شناسه خبر: 1579706

مهمترین اخبار ایران و جهان: