نیوز سیتی!
17 آذر 1402 - 16:06

تنش بی‌آبی روستای پلدختر را آزار می‌دهد

امام جمعه پل‌دختر گفت: از مدیرعامل آب و فاضلاب لرستان دعوت می‌شود با حضور در مناطق روستایی این شهرستان بازدید کند تا قبل از آغاز فصل گرما و بحران بی‌آبی در این منطقه مشکل اهالی برطرف شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از پل‌دختر، حجت‌الاسلام سید محسن موسوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان که در مسجد امیرالمومنین (ع) پلدختر برگزار شد، با بیان این‌که محرومیت‌زدایی در شهرستان همت بلند و کارجهادی می‌طلبد، اظهار کرد: آب آشامیدنی روستای میدان‌بزرگ در شرایطی که فصل تنش آبی نیست اتفاق افتاده، در هفته ۲ تا ۳ روز پی درپی از نعمت آب آشامیدنی محروم هستند.

وی افزود: لازم است صدای محرومیت اهالی روستاهای میدان‌ بزرگ و چم‌مهر و مشکل بی‌آبی در این ۲ روستا از این تربیون به گوش مسوولان استان برسد تا در این زمینه اقدام عاجل صورت گیرد.

امام جمعه پل‌دختر گفت: از مدیرعامل آب و فاضلاب لرستان دعوت می‌شود با حضور در این مناطق و بازدید میدانی از مشکلات آنها در میان اهالی پای صحبت آنها نشسته و حرف، مطالبه و دغدغه آنها را بشنود، تا قبل از آغاز فصل گرما و بحران بی‌آبی در این منطقه مشکل اهالی برطرف شود.

وی از اقدام بسیار نیک و خداپسندانه مدیرعامل و مجموعه بانک پاسارگاد نسبت به ساخت ۲ مدرسه در مناطق محروم پل‌دختر تقدیر کرد و افزود: بانک پاسارگاد در روستای میدان بزرگ به ساخت دبیرستان ۳ کلاسه خیام و در روستای کناربلوط به ساخت دبستان ۳کلاسه میثم پل‌دختر اقدام کرد که قابل تقدیر است.

امام جمعه پل‌دختر گفت: بانک پاسارگاد در ادامه فعالیت‌های خیرخواهانه خود در جهت توسعه زیرساخت‌های آموزشی در مناطق کمتر برخوردار برای ساخت این مکان‌های آموزشی در شهرستان مبلغ ۴ میلیارد تومان هزینه کرده که برای استفاده دانش آموزان تحویل اداره آموزش و پرورش شد.

وی افزود: بانک پاسارگاد همچنین اسفند ماه سال ۱۴۰۰ مدرسه ۶کلاسه پاسارگاد شهید سلیمانی را در شهر پل‌دختر با زیر بنای هزار و ۶۷۰ مترمربع و ۳۵۰ مترمربع محوطه‌سازی در مقطع متوسطه اول احداث کرد که ۱۸۰ نفر دانش‌آموز این شهر از آن استفاده می‌کنند.

امام جمعه پل‌دختر به ۲۰ آذر ۱۳۶۰ سال‌روز شهادت آیت‌الله دستغیب به عنوان استاد اخلاق اشاره کرد و گفت: آیت‌الله دستغیب سومین شهید محراب است که به دست منافقان کوردل به شهادت رسید.

وی افزود: امام راحل پس از شهادت آیت‌الله دستغیب فرمود: «تنها گناه وی این بود که اسلام‌شناس واقعی بود».

موسوی به هفته قرآن، عترت و نماز اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به این که این ۳ محور مورد هجمه دشمنان بوده و از آن هراس دارند، ضرورت دارد در جامعه به صورت جدی از سوی اداره آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و والدین به آن پرداخته شود.

امام جمعه پل‌دختر به سفر رییس جمهور کشورمان به روسیه اشاره کرد و گفت: موضوع فلسطین  از جمله مهمترین محورهای مذاکرات آیت‌الله رییسی با پوتین در این سفر بود.

موسوی افزود: توقف سریع بمباران‌ها علیه مردم مظلوم غزه، رفع محاصره این منطقه و احقاق حقوق ملت فلسطین به عنوان نکات اشتراکی و مورد تاکید طرفین در این مذاکرات مطرح شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1598006

مهمترین اخبار ایران و جهان: