نیوز سیتی!
16 آذر 1402 - 18:46

توسعه طرح ترویجی کشاورزی در مریوان ضروری است

فرماندار مریدان گفت: مریوان به شدت نیازمند طرح ترویج کشاورزی است چرا که تنوع کشاورزی در مریوان زیاد است و باید از این ظرفیت به بهترین شیوه استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل احمدی در سومین جلسه کمیته راهبردی طرح آبادانی و پیشرفت منظومه‌های روستایی کردستان که با حضور اعضای کمیته در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برگزار شد، اظهار کرد: این طرح به صورت آزمایشی در 12 استان کشور در حال اجرا است.

وی افزود: این طرح با وجود اینکه طرحی نو و برای نخستین بار در کشور  به صورت پایلوت اجرا می‌شود، موفق است.

فرماندار مریوان گفت: همه داوطلبانه در اجرای این پروژه مشارکت دارند و هیچ الزامی وجود ندارد اما باید این پروژه بیشتر شناخته شود و براساس آن توقع ایجاد کرد.

احمدی اضافه کرد: مخاطبین این پروژه از آموزش گریزترین قشرهای جامعه ما هستند و هیچ رغبتی به آموزش ندارند در حالیکه اصل این پروژه‌ها آموزش است و این کار را سخت‌تر می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: بخش خاومیرآباد نسبت به دو بخش دیگر مریوان در حوزه راه روستایی و امکانات، پیشرفته‌تر و توسعه یافته‌تر است.

وی افزود: از مجموعه بنیاد مسکن و اجرای طرح آبادانی و پیشرفت منظومه‌های روستایی رضایت کامل را داریم البته اینکه این طرح می‌توانست بهتر اجرا شود یا نه، موضوع دیگری است.

فرماندار مریوان گفت: برای توسعه روستاها باید با توجه به ماهیت هر روستا برنامه‌ریزی شود و به دستگاه مرتبط تحویل داده شود تا نتیجه بهتری را شاهد باشیم.

احمدی خاطرنشان کرد: اجرای طرح آبادانی و پیشرفت منظومه‌های روستایی، موضوع آموزش و تامین اعتبار برای این سرفصل مهم‌تر است.

وی اعلام کرد: مریوان به شدت نیازمند طرح ترویج جهاد کشاورزی است چرا که تنوع کشاورزی در مریوان زیاد است و باید از این ظرفیت به بهترین شیوه استفاده کرد.

فرماندار مریوان اضافه کرد: توسعه طرح آبادانی و پیشرفت منظومه‌های روستایی از توقعات شهرستان است، آسیب‌شناسی جامعی روی پروژه  انجام شه، اما در کل پروژه باید حمایت شده و به توسعه آن کمک شود.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1597306

مهمترین اخبار ایران و جهان: