نیوز سیتی!
24 آذر 1402 - 17:13

حجت‌الاسلام علیزاده: باید در گام دوم انقلاب در صدد تحول مجموعه‌های تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر باشیم

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ، گفت:باید در گام دوم انقلاب در صدد آن برآییم که یک سری از مجموعه‌های تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر را متحول کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم علیزاده مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ، پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلی امام خمینی (ره) تهران با اشاره به بخشی از خطبه فدکیه حضرت فاطمه (س) مبنی بر اینکه «خداوند اطاعت از ما را وسیله قِوام و نظام شما قرار داد» گفت: وحدت، انسجام و اتحاد، اکسیر پیشرفت، امنیت و عزت و اقتدار برای هر جامعه‌ای است.

وی افزود: اگر امت اسلامی، جامعه اسلامی و انقلابی ما بخواهد رو به جلو پیش برود، باید از این انسجام و اتحاد بهره‌مند شود؛ این انسجام و اتحاد یک محور می‌خواهد که از منظر حضرت زهرا (س) تبعیت از خاندان عصمت و طهارت و امامت و ولایت است.

حجت‌الاسلام علیزاده خاطرنشان کرد: همانطور که وحدت، اکسیر پیشرفت و عزت و اقتدار است، تفرقه و تشتت مهمترین آفت و آسیبی است که یک جامعه و امت را متلاشی می‌کند و از تعالی و پیشرفت باز می‌دارد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه تهران بزرگ با اشاره به اینکه خداوند جهاد را وسیله عزت برای اسلام قرار داد، افزود: یک مسلمان ناب و شیعه واقعی اهل بیت عصمت و طهارت کسی است که شب و روز و خستگی نمی‌شناسد.

وی تصریح کرد: خداوند امر به معروف و نهی از منکر را مصلحت برای امت و جامعه‌ای قرار داد و متأسفانه دو فریضه‌ای است که ما کمتر به آن توجه می‌کنیم.

حجت‌الاسلام علیزاده خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم جامعه ما سرشار از پاکی و زیبایی‌ها باشد، باید به دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر توجه داشته باشیم.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه تهران، بزرگ گفت: یکی از اسناد گران‌بهایی که از کانون و مکتب امامت و ولایت در اختیار ما قرار گرفت، بیانیه گام دوم انقلاب توسط نایب امام زمان حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای است که متأسفانه مانند همه منویات این بزرگوار از کنارش ساده عبور کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه رهبری فرزانه انقلاب در ادای شأن و جایگاه رهبری انصافاً به خوبی ظاهر شده‌اند، یادآور شد: ایشان به موقع و به هنگام در هر شرایطی که لازم بوده است ، هشدارها، هدایت‌ها و رهنمودهای خود را داشته‌اند، اما متأسفانه ما آن‌گونه‌ای که باید تکلیفی به منویات نگاه کنیم، نبوده‌ایم.

حجت‌الاسلام علیزاده عنوان کرد: نمونه بارز آن بیانیه گام دوم انقلاب است که خود ایشان بر آن تأکید کردند. ایشان بر روی این بیانیه خیلی کار کرده‌اند و توقع داشتند که از ناحیه خواص جامعه تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران، این بیانیه را مورد عنایت قرار دهند.

مسئول نماینده ولی‌فقیه در سپاه محمد رسول‌الله با بیان اینکه رهبر انقلاب همیشه امیدوارانه ظاهر می‌شوند، افزود: ایشان ۴۰ سال ابتدای انقلاب را علی‌رغم همه فتنه‌ها و همه دشمنی‌ها و سختی‌ها، موفقیت‌ها را به زیبایی تبیین و امید را به بدنه جامعه تزریق کرده‌اند.

وی تشریح کرد: من جایی ندیده‌‌ام که شخصی، مجموعه‌ای و یا مؤسسه‌ای مصادیق روشن این غفلت‌ها را روشن بیان کند و بگوید که مراد و منظور مقام معظم رهبری از این غفلت‌ها در ۴۰ ساله اول چه بوده است و نگاه آسیب‌شناسانه دقیق صورت گرفته باشد که برای گام دوم و ۴۰ ساله دوم طوری برنامه‌ریزی و عمل کنیم که آن غفلت‌ها را جبران کنیم.

حجت‌الاسلام علیزاده ادامه داد: یکی از موضوعاتی که رهبری به آن پرداخته‌اند، بحث تغییر و تحول نهادی است؛ یعنی باید ما در ۴۰ ساله دوم و در گام دوم در صدد آن برآییم که یک سری از مجموعه‌های تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر را متحول کنیم. خصوصاً در حوزه‌های فرهنگی؛ به طور قطع با برخی از مجموعه‌ها و نهادهای خسته نمی‌توان پاسخگوی نیازهای روز به لحاظ سیاسی اجتماعی و فرهنگی باشیم.

مسئول نماینده ولی‌فقیه در سپاه محمد رسول‌الله یادآور شد: نکته دیگری که رهبری در گام دوم بر آن تأکید دارند، توجه به نسل جوان، نسلی که اکنون نمونه‌ای از آن‌ها را در نماز جمعه شاهد هستیم است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1605694

مهمترین اخبار ایران و جهان: